5 september 2011

Det regnar här idag...eller det snarare "rinner ner"...
Att hastigt skynda sig mellan dropparna och tro att man inte ska bli så blöt funkar inte - går man ut så blir man som "nyduschad" eller nybadad...
Himlen är helt jämngrå.

Kik genom köksfönstret.


Liten figur.


En vas som stått i skåpet...Som "ny" igen.

Hösten har smugit sig på och i "vanlig" ordning så har min trädgårdsiver planat ut...
Detta är en del i att jag inte kommit mig för att gå in på bloggen och skriva - för vad ska jag skriva om...Tappade tråden där i mitten av sommaren och funderar ännu på hur jag ska ha det...
Det blir dock väldigt tomt utan blogg...Ja ja...tiden få utvisa och än så länge hänger jag kvar här.

Ha det Gott!

11 kommentarer:

Birgitta sa...

Hejsan,kul att du tittar in till dej själv, men jag förstår ditt vankelmod ang blogg, ibland har man mycket på hjärtat och ibland har man inget speciellt intressant att förmedla på bloggen, men det får väl vara så, man gör som man vill.

Det känns också för mej att trädgårdslivet har gått över för iår, nu vill man rensa bort, ta in och ställa tillbaka, men jag vet att nästa år är det samma visa igen och det är jättehärligt, nytt år, nya insatser.

Hoppas du inte slutar helt, det är trevligt att höra från dej då och då när du känner för det.

Kramar och ha det gott i hösten, det blir nog en annan fin dag mellan regndagarna. Birgitta

Unknown sa...

Ett inlägg från Dej :-)))

Tror jag förstår den där känslan med att ha en blogg, eller inte...jag har ju skapat/tagit bort en del själv ;*)

Hoppas Du blir kvar i alla fall.
Jag blir glad när jag ser Dina inlägg här, och Din blogg har en så naturlig ton, och det tycker jag om.

Otroligt vacker våg Du har där i köksfönstret!
Ja, hela köksfönstret ser ut som ett sånt som jag omeddelbart faller in i förälskelse i!

Ha det fint tills vi förhoppningsvis hörs här igen då Malin.

Kramen från Eva

Jord under naglarna sa...

Här har det regnat hur mycket som helst, men helt plötslit efter lunchtid sprack det upp och solen skiner - hoppas den gör det över dig också!

Dubbelörn sa...

Halloj vännen, roligt att se dig. Känner så igen mig. har också haft det lite trögt o nästan tänkt lägga allt på hyllan. Men så kommer ett tillfälle då man vill kolla upp i sin blogg. Och då blir man så glad över sin "dagbok". Jag behåller min som en dokumentation över mitt liv på landet :D.

Har också börjat boa inomhus istället. så mycket mysigare ;).

Vi har haft underbart väder i vår del av landet. Förra helgen var fantastisk. Inatt kom det regn, det skvalade rejält! Men idag skiner solen igen o fortfarande har vi runt +20...

Stor varm kram

Elzie sa...

Jag blir likadan som du. Har planerat ett nytt land, flyttning av blommor mm, men sen hänger det som ett ok över en att man ens måste ut och rensa bort gammalt skräp ur landen vid den här tiden. Men än är det ju inte vinter - förhoppningsvis!!
Hoppas du får en fin helg.
Kram Elzie

Fågel Blå sa...

Hej Vilken fin blogg jag hittade!!!
Kommer snart tillbaka!
Ha en fin vecka!
Kathrine

Kokospelle sa...

Puh! Äntligen uppdaterat :-) saknat dig. Vi får väl ha måttliga ambitioner med våra bloggar och låta det gå lite på lågvarv emellanåt. Egentligen behövs det inte så mycket några rader bara då och då. Jag personligen tycker det är kul att ibland gå tillbaka till egna inlägg som en slags dagbok.

Frid Kokospelle

Moa sa...

Halloj.. känns som det inte regnar utan att vi fått monsunregn.. inte för att jag har upplevt det men jag kan tänka mig att det är något liknande. Du skrev detta den 5:e o det har väl nästan regnat hela tiden sen dess.. ja jag är inte en klagande själ utan jag försöker ta det som det kommer. Tycker nästan det är lite mysigt med regn för då kan jag vara inne och mysa o behöver inte ens fundera på om jag ska gå ut. =). För här har det svalnat oxå.. intresset för trädgården är nog ganska mojnat nu.. men kommer tillbaka till våren det är jag övertygad om. Ha det gott..Monica

Tant Otteskrufv sa...

Visst går det lite upp, ner och runtomkring det där med tid för bloggandet. För mig är det inte någon tappad tråd eller utplanad iver som bromsar utan helt enkelt att jag är trött när jag kommer in. Låt livet gå i vågor, allt annat gör ju det!

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej!

Klicka in dig till Svenska Trädgårdsbloggar.se, läs nya medlemsregler och förnya ditt medlemsskap om du vill fortsätta vara med.... Och det hoppas jag att du vill:-)
Ha en fin helg, kram H.

Dubbelörn sa...

Knackknackknack... Vill bara hör hur du har det?

Lite tomt är det utan dig, men jag påminns varje dag av dig. Är fortf så fr hjärtat glad över min Kuriosa fr Malin ;).

Varm kram till dig vännen