14 juni 2011

Nu går kalasen här mot sitt slut!
Dottern har slutat gymnasiet och kalaset som gick av stapeln i fredags gick hur bra som helst.
Vädret visade sig inte från sin allra bästa sida men vad gör man åt det...Man får ta det som det är och duka borden under tak och ha ett paraply med sig när man ska ut.
Vi var glada att det faktiskt var uppehåll i stort sett hela dan.
Ungdomarna/studenterna går av tradition i ett långt tåg klassvis genom stan in mot kyrkan och centrum där vänner och familjer möter upp med blommor och plakat. Hade det varit en dag tidigare så hade de varit "dränkta" i de skyfall som föll men de klarade sig nu i stort sett utan en droppe regn!

Det var en hel del att få till innan fredagen - Faktum är att jag/vi var rätt möra när lördagen kom och det gick att kliva upp utan att behöva tänka på så värst mycket mer än allt det "vanliga" man brukar ha för sig...Inget som skulle handlas eller ställas i ordning...allt kunde vara precis som det var/är.


Vita mössor på väg!


Mycket sprall och glädje.

I morgon slutar yngsta tösen 9:an och föräldrarna är inbjudna till på lite fika och mingel på kvällen.
Efter detta är sommarlovet här "på riktigt".
Jag har ju semester sedan en vecka tillbaka så lite bakvänt är det allt att de vuxna är lediga före barnen men det är smällar man får ta...







Jag har "hängt" rätt mycket på den här sidan den sista tiden...Har ett hopp om att de ska visa solar och sommartemperaturer...suck...En och annan skaplig dag dyker upp men det "vill sig" inte riktigt...

Ha det Gott!

5 kommentarer:

Fröken Kråknäs på vift sa...

Jag kan tänka att ni var möra efter studentfirandet. Det är mycket att håll ordning på och förbereda. När äldste sonen tog studenten för två år sedan hällde regnet ner en hel dag samt blåste. Inte kul!

Ha en skön sommar!
Kram Katarina

Anonym sa...

Jag kan tipsa om vädersidan Klart.se, den är så mycket bättre än SMHI och stämmer bättre.

Helt fantastiskt att "barnen" blivit så stora, jag själv har ju liksom inte blivit en dag äldre ;)

Kramar Mia

Jord under naglarna sa...

Sprall, glädje och sommarlov är underbart!

Jag komemr att ha en första semestervecka med början i midsommar och jag hoppas på sol och värme!

Eva Agnes sa...

Hej Malin!
Skönt att studentkalaset avlöpte fint.
Och nu har väl lillflickan också gått ut.
Ha nu ett skönt sommarlov.
Kram Eva Agnes

Cc sa...

Jag minns mina ungars student och hur glad jag var när det var över. Lycklig men glad. Kram