19 februari 2009

Det känns som om jag har skrivit om snuva o feber här så fort jag "visat mig" och nu är det så dags igen. Jobbade måndag men på kvällen satte det igång. Febern dök upp och sedan dess har jag legat i min säng.
Idag känns det lättare och jag har varit uppe ur sängen. Ska duscha och greja till mig och sedan gå en runda med lilla vovven som återigen fått vara sympatisjuk med sin matte.

Idag snöar det lite av och till och är ca 3 minus ute, ungarna har sportlov men döttrarna har även de varit sjuka de stackarna fast utifrån skolans mål måste detta vara en fullträff - frisk under skoldagarna och sjuk på loven...dessa exemplariska elever...

Har suttit och snurrat med en massa olika inställningar och grejer som man kan lägga till på sin blogg -"gadgets"- som det visst kallas och du milde tid!
Numera kan man alltså få sin bloggsida att fungera som en sort sambandscentral och informationskälla till det mesta man eventuellt skulle behöva.
Vi kan lägga till väder, nyheter, musik, roliga spel, sökmotor, kloka ord, miniräknare, börsindex, dagens ordspråk, kaloritabell etc, etc, etc...
Är lite tveksam till allt detta, jag vill kunna vara lite "off" allt det där när jag sitter här.
Fast visst finns det en massa kuliga grejer som jag hittar på andras sidor och så är jag där o kollar...men njaäe...inte på min sida...tror jag...mer än något enkelt då...

Jag har klämt till med konstbilder...men är osäker om detta går att se då man använder "Explorer" som sökmotor...själv har jag/vi länge använt "Firefox"...Tycker den är lite enklare och ibland rent av snabbare...eller så har det bara blivit av gammal vana...
Hur som helst så är jag nyfiken på om den lilla rutan till vänster en bit ner på min sida visar olika konstbilder hos Er...skulle vara snopet om det bara är jag själv som ser all härligheten som finns att beskåda.


Här sitter lilla godingen och kikar på mig...


Så här såg min Kronärtskockor ut i måndags...
Idag är de ännu högre, jag har sått både i plastlådor och i sådana där torvbriketter som man blåser upp...nä inte blåser så klart...men låter roligare...


Första lilla Chilin som försiktigt kikar upp med böjd nacke...
Även i den lådan är det flera som kikat upp som idag.


Som jag skrev i början av inlägget ska jag fixa till mig och ta mig ut i friska luften om en stund.
Blir inga långa eskapader men lite frisk luft tror jag med bestämdhet gör gott.
Verkar som om Skatorna har satt igång med byggplaneringen redan...hör att de tjattrar och för ett fasligt väsen i rönnen där de brukar hålla till...Kanske de inte är överrens om formen för boet..vem vet...
Skatfrun kanske vill ha en vindsvåning i år och maken hellre vill satsa på étage...men kul är de att kika på för de verkar faktiskt som om de pratar med varann...

Ha det så Gott!

10 kommentarer:

Stina sa...

Nämen nää...vilken lite goding. Jag kommer och hämtar den där.;-) Kramis

Åsa sa...

Ja jag ser hantverkat..=) härliga smycken.
Ja förkylningzar är inte kul- dottern har precis haft så snart förstår jag vad som vntar resten av oss..
Lejonet är gjort på fri hand-med ett kort som förebil dförstås- gick bättre än jag trode- hoppas nu det håller i ugnen! Har du provat keramik? gör det- underbart att skapa i. / kram åsa

kirsti sa...

Jaha..nu blev jag sugen på att så, och skaffa hund!
Jisses vilken söt rackare..:)..och fina plantor.
Använder Explorer, och ser dina "gadgets"! Visst är det lite kul att testa de olika sakerna som finns nu för tiden..;)
Tackar för kvällens skratt förresten.. din äggtolkning var klockren! Läste den högt för Per, han suckade nämligen i går när han läste inlägget: "Och vad 17 har äggen med det hela att göra!?"
Det är ju så att vissa människor tänker lika, andra tänker olika..liksom..:)
Krya på dig!!
Kram!

Unknown sa...

Hej på dej Malin...hur är läget nu...vilken envis förkylning, och feber du verkar ha...!
Skönt att den lilla Sötnosen kan hålla dej sällskap, visst är det mysigt med pälsklingar :-)))

Skriver mer sen...får min dotter på visit nu, så jag skyndar till gamla köksbordet för en stunds småprat...

Kramen om!
från Eva

Madeleine sa...

Snuvan härjar rejält den här vintern. Sonen är inne på tredje svängen på kort tid, medan jag har klarat mig frisk hela vintern (peppar, peppar...).

Japp! Konstverken syns. Jag kör Firefox.
Och den där lilla hunden ser bara alldeles för go ut!
Kram på dig!

Marie sa...

Här är en snorig och febrig bloggare till, känns som att alla är sjuka just nu!
Lilla vovven är verkligen helt bedårande, mysigt med sällskap!

Ha en mysig helg!
Kram Marie

Designe sa...

En sån supersöt liten vovve!:) Jaha, så du sätter kronärtskockor..har inte tänkt på att man kan sätta såna själv..kanske man borde för jag älskar såna, är så gott!
Jag började på keramikkurs i oktober och det gick mkt bättre med den stadiga, bruna leran..nu måste jag lära mig på nytt med den lösa leran men det är snyggt m vit lera! Oj, så mycket man kan använda bloggen till! Jag blir bara trött då jag inser hur mkt jag "inte" har i min :) Skulle vilja ha räknare och så men jag är så dålig på att fixa sånt..får nog be nån om hjälp!
Ha en skön helg! Kram :)

Anonym sa...

Hej fina du!

Jodå alla vackra bilder syn och gör en glad och ja inspirerar =)
Här händermycket men samtidigt ingenting...jag borde plugga..det är där det händer ingenting, tyvärr. SEn lyckade jag få någon slags form av magsjuka, endagars så igår låg jag plakat och sov, kryade på mig på kvällskvisten dock. Den satte jag min plan i verket och skickade ett MMS till min älskling där jag höll i en lapps om det stod "Jag älskar dig, vill du förlova dig med mig?"

Svaret blev JA! Happy, happy, happy! Så nu är vi på ringjakt...inget pråligt utan det ska vara något enkelt i enkla former..stilrent helt enkelt!

Vovven är välkommen hit på Sockholmskollo om den vill, jag kan hämta och lämna sötnosen vid dörren....Stockholm har mååångalyktstolpar potentiella kissobjekt alltså!

*kramar om länge*
Krya på dig hjärtat och häsla dina stora damer och männen i huset!

Anonym sa...

Sjukt här med, har inte stuckit ut näsan genom dörren ens idag. Tur det är mycket skidsport på teven att roa sig med i alla fall!
Vad fint det spirar hos dig. Jag har precis planterat om chilin i plantjord.
Krya på dig!

Dubbelörn sa...

Jag känner precis som du, blir impad av andras finesser men stannar själv vid det enkla vanliga ;).

Här har jalapenos börjat sticka upp. De blev förra årets favorit! Supergoda att lägga in o funkar till allt, el nästan allt enl vår son *skrattar*.

Kram