11 juli 2011

Si så där ja...
Fem veckors semester är över och om några timmar är jag tillbaka på jobbet.
Det känns ovanligt tungt detta år och som om jag inte hunnit bli "mätt" på sommaren...Fast går det...
Vi har haft en helt underbart skön ledighet och trots att inledningen var kylig o blöt så har det till slut varit den där sköna sommaren med värme och goa kvällar.
Jag har kunnat njuta av sol, badat, äta jordgubbar, strosa runt o kika på folk, varit på loppis, ätit god mat (mycket mat), kikat på spännande saker, utställning...mm, mm...

Fast nu låter det som om jag ska vara "instängd" 24 timmar om dygnet och inte kommer att kunna se solljus förrän nästa år...Riktigt så illa är det inte och det kommer att vara många härlig dagar framöver...
Sommaren pågår för fullt!


Förra veckans bukett.



I växthuset har en Dahlia slagit ut...


Lite tungt när man måste hålla sig "inom ramarna".(Följa klockan menar jag)


Äsch...lika bra att sträcka på sig, sätta näsan i vädret och ta nya tag!

Vi var på rosutställning i Göteborg (Trädgårdsföreningen) första helgen i Juli och sen dess är det rosor som snurrar framför ögonen på mig. Jag har inte köpt en enda ny ännu men jag funderar...
Ska jag gräva nya rabatter eller göra om de som redan finns...Det lutar åt att gör om de befintliga och trycka i hop o rensa ut bland det som redan finns här...
Berätta gärna hur ni gjort...Har Ni Rosträdgårdar eller har ni som jag placerat ut buskar lite där det fallit sig...

Ha det Riktigt Gott!

7 kommentarer:

Mina Gouldsamadiner sa...

Hej Malin.
Vilka härliga bilder.Dahliafotot var ju superskönt!!!
Låter som om du haft en härlig semester och nu är la-dolce-vita slut för i år för dig =((
Min semester börjar först om 2 veckor så nu börjar nedräkningen =))
Ha det gött på jobbet då...
Kram Kicki

Poppins sa...

Jag jobbar också men jag har fyra veckor att se fram emot. Nästa måndag startar vår sommarsemester. Så stackars dig som nu ska jobba resten av sommaren. Jag förstår precis hur du känner dig - som jag kommer att göra i mitten av augusti.
kramar från Poppins

Cc sa...

Tänk vad tiden går fort när man har roligt. ;) kram

mammaxtre sa...

Tyvärr har jag inga rosor. De är vackra men har inte plats hos mig som det ser ut idag.

Jag har ännu inte börjat min semester. Jag har gjort mitt bästa för att ta vara på sommarkvällarna. Hoppas du kan göra detsamma. Njuta av sommaren fastän semestern är slut.

Ha det fint

karina sa...

Hejsan!
Här har mannen precis börjat sin semester så nu ska det göras utflykter på ön. Nej, några fler rabatter blir det inte men nog kan jag trycka ner lite rosor här och var i de jag redan har "ler". Klipper alltid ner de som har blommat klart så det finns plats för det som ska blomma och att man ser som just blommar nu. Hade en ros på stam som gick mitt av i marknivå, köpte en ny och satte b straxt brevid för jag tyckte den platsen blev bättre. Och tur var det för den andra kom igen och är så fin så nu får jag liksom en liten vägg i rabatten med två brevid varandra. Men här flyttas inget längre för de som trivs får vara kvar i min sandjord och blomma (iallafall klart innan det rycks upp). Hoppas du får fina dagar då du är ledig och ha det gott, Karina.

Elzie sa...

Låter som du haft en skön semester i alla fall. Här börjar den inte förrän den 25 och då känns det mer som det skulle vara höst!!
Härliga bilder av dig.
Ha det så gott på jobbet.
Kram Elzie

Kokospelle sa...

Ja, nu är du väl igång igen? Det brukar var segt i starten. Jag delade upp min semester på två block på två veckor först, nu är jag inne och jobbar men ska ha tre veckor i augusti igen. Orkar inte riktigt med dessa MEGA-måndagar som blir värre ju längre ledigheten varat....
Hoppas du får många fina dagar på sensommaren, fast idag är det lite höstlikt här hos mig....

Frid Kokospelle