27 juni 2011

Det har blivit sommar till slut - ja vädermässigt menar jag.
Midsommarafton hade vi uppehåll men det var ingen värme att tala om, molnen låg stadigt över oss men det blev en skön och trevlig kväll.
Jag har två veckor kvar av min semester och en lätt ågren har dumpit ner...Tiden går alldeles för fort!
Vi har inga yviga planer för den ledig tiden utan tar dan som den kommer, gör små turer när lusten faller på...Jag har inga bekymmer att fylla min tid när jag är ledig...vantrivs på inga vis med mitt arbete men att vara "herre över sin egen tid" är guld värt och det väcker merbegär.


Sitta ner i växthuset en stund.


Rosornas tid är nu. (Rosens namn: Louise Odier)


Tom en vattentunna blir vacker med rosor.

Nu är det inte så att jag tänkt ägna dessa två veckor åt att gräma mig över att tiden går fort undan.
Bättre än så kan jag och i veckan som kommer händer det saker här hemma som kommer att påverka oss framöver.
På onsdag reser sonen (och hans flickvän) i väg och ska jobba som volontärer under ett år...i Georgien!
Fram till för ca en vecka sedan så kändes resan som "långt fram i tiden" men
"tiden kom i kapp" och nu är det nära...
Suck säger ja - Nyss drack han saft ur pipmugg och nu ska han iväg!

Var rädda om Er!

13 kommentarer:

Mina Gouldsamadiner sa...

Så vackra bilder du bjuder på.Ja semestern går alltför fort och det är underbart att bara vara och ta dagen som den kommer.Min semester börjar inte förrän v.30 och det ska så klart bli sååå skönt.Känner mig lite trött och sliten nu.
Ha en bra dag.
Kram Kicki.

Unknown sa...

Ser så fridfullt ut med stolen i Ditt växthus...

Bara att hänga med i tiden, som oftast rusar på...själv njuter jag av sommaren nu, bara för att jag vet att hösten snart lurar nära inpå bakom hörnet...och den älskar ju jag ;*)

Hoppas sonen å flickvännen får det fint dit de reser ♥
Och snart vet Du, så kanske det kommer andra som behöver pipmugg *mormorsfnissar gott*

Kramen
Eva

Elzie sa...

Haha, ja nog rinner tiden iväg alltid. Inte så fort för en annan som fortfarande har 3½ vecka kvar att jobba INNAN semestern!!
Vilken underbar ros du hade där. Vad heter den? Så vacker så den tar nästan andan ur en.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Tant Otteskrufv sa...

Det är just så, tiden är inte linjär.Den gör små hopp och rusningar precis som hjärtat slår i sina rytmer.Semestertiden hoppas jag få i långsamt tempo så jag hinner samla på mig många minnen för vintern.

Cc sa...

Visst går tiden fort när man vet av att njuta. Så oj, borta så, huvva nyttigt men nja mina får inte lämna denna stad ;) Fast de gör nog som de vill ändå. Har var man uppe tidigt, fixade räkningar och lite annat så nu är jag redo för solen. Kram

Elzie sa...

God morron!
Att jag inte kände igen Louise Odier!!! Skäms när jag skriver detta för jag har ju den rosen själv. Min har inte slagit ut än vad jag sett. Men jag har andra rosor som blommar. Måste ut och fota det endera dagen.
Hoppas du njuter i solen.
Kram Elzie

Birgitta sa...

Så himla vackra bilder, stolen i växthuset, känns verkligen stämningen i och dina vackra rosor, otroligt att få till det så snyggt.

Jag verkligen njuter när jag kommer in hit, lite eftertänksamhet och funderingar, det gillar jag och visst går det fort med barnen när de håller på att flyga ut, men sedan blir man van med det också och det är väl tur.

Ha en fin tid på resten av semestern, kramar och ha det gott. Birgitta

Elzie sa...

Ville bara kika inom och önska dig en skön helg. Och fråga en sak; nämligen om du klipper Louise Odier? Har lärt mig att klippa rosor men är lite osäekr när det gäller de här rosorna.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Jord under naglarna sa...

Tiden går fort både semester och småbarnstiden!

Jag har ju haft en veckas ledighet alldeles nyss, men det var bara ett smakprov och nu är det massor av jobb, tre veckor till.

Passa på att njuta av den vackra sommartiden vi har just nu!

Poppins sa...

Njut av dina semesterveckor! Visst är det härligt att själv få bestämma över sin tid.
Hoppas det går bra i Georgien. Det känns långt bort men ni kommer att ha kontakt via telefon och nätet. Inte som förr när man fick skicka "amerikabrev".
kramar från Poppins

Dubbelörn sa...

Har du hört något? Förstår dig till fullo... Jag är så glad att sonen är hemma över sommaren, hela 3mån. Och vi har redan överlevt en hel månad utan bråk! Vi kanske äntligen har passerat detta, med tjafs o bråk :D.

Jag njuter av dagarna o snart börjar min man sin semester. Hela 4 veckor i sträck, vilket han nog aldrig har haft. Funderar ut ett semesterprojekt så han inte ska bli rastlös *gapskratt*. Måhända renovering av hallen kan vara något? ;)

Kram

karina sa...

Hejsan!
Visst går det fort från pipmuggen och att de packar flyttkassen, men också skönt på ett sätt. Idag var det min dag, alldeles molning men 20 grader och inte en mygg som besvärade damen i trädgården. Det är lycka det och solen får gärna vara framme, men då vill jag helst vara på stranden. Hoppas du får en fortsatt skön sommar, Karina.

C. Tvillingmamma sa...

Oh Louise Odier är ju bara så underbar!