4 december 2009

Snörvel, snörvel...atjoooo...så låter det från mig...dottern är frisk men nu är det jag som är dålig...
Jag har feber, hosta och värk i kroppen men kan inte säkert säga om det handlar om influensa eller en rejäl förkylning...hm...Jag har överhuvudtaget aldrig haft någon form av influensa vad jag minns så jag håller tummarna för att det inte är det den här gången heller.
Jag hasar runt här hemma och kan inte direkt påstå att det spritter i kroppen men jag är inte tillräckligt skraltig för att ligga, igår eftermiddag höll jag däremot mestadels till i sängen och var inte uppe förrän sent på kvällen.

Idag skulle jag egentligen ha varit o Göteborg och på julmarknaden inne på Liseberg...men så blev det inte.
Attans vad irriterande detta känns och speciellt som jag inte har varit sjuk en enda dag tidigare under hela hösten så blir det just nu när jag skulle iväg på något jag sett fram emot.
Det är väl nån mening med det mesta antar jag och om inget annat så spar jag antagligen en hel del pengar på att hasa runt här hemma i stället.

Julfnattandet håller i sig det kommer upp små grejer allteftersom...En dörrkrans är klar och hänger ute på ytterdörren, några tomtar har jag plockat fram men det mesta kommer inte ut ur skåpet förrän veckan innan julaftonen. Sen får sakerna vara kvar till precis efter nyårsaftonen men då är jag så trött på alla julsaker och barrande gran så det åker undan fortare än kvickt, då ska våren in i huset och det är bara adventsstakarna som får stå kvar fram till Knut.
Jag är alltid lika förbluffad över hur jag blir inför jul varenda år...annars är jag inte alls så noga med pynt och "bling bling" men till jul slår det till med full kraft...Det får gnistra och glimma, små rosetter knyts och det är ingen hejd på härligheten...




På bordet framför tv´n.



Liten tärna.



"Lilla" fönstret i köket.



Adventsljusen.

Jag kan tom säga att jag är juldekorerad för egen del också för när man ser mig så påminner jag helt klart om "Rudolf med röda mulen" efter allt snytande...Inte så värst snyggt men helt klart annorlunda...suck...
Tror att det ändå blir sängen en stund för mig nu för håglösheten är tröttsam.
Jag skulle sätta i en ny lampa i hallampan förut men fick sätta mig ner efteråt...jag var helt slut och orkade inget mer...

Ha det nu så Gott och håll Er friska!

9 kommentarer:

Cc sa...

Oj vad du redan har pyntat, det har inte jag än för man blir så fort less. Krya på dig.Kram

Stina sa...

Krya på dig gummeligumman.:-) kram Stina

Elzie sa...

Din stackare. Hoppas din förkylning går över snart. Och du får se det positiva i att du inte kom till Götet. Du sparade en massa pengar, hihi.
Ha en fortsatt bra helg i ditt fint pyntade hem.
Kram Elzie

karina sa...

Hejsan!
Hoppas du kryar till dig men ändå skönt att du kan julpyssla lite. Du skrev att du hade lite svårt att göra dig av med grejor och här har du en likadan till. Mitt första hus inrymde ca 150 tomtar och en massa prylar precis överallt, men sen tröttnade jag på dammandet (nej vi flyttade) till ett hus hälften så stor och jag tappade ca hälften av tomtarna och var tvungen att göra mig av med en massa "fynd". Nu bor jag i det största av de tre husen och jag försöker bara ha minnesgrejer och olika platser efter säsong. Även här i källartrappen släppte den sista jultomtskartongen så nu äger jag ca 5 stycken. Man kanske blir mättad för jag känner inget samlarkänsla längre men visst känns det i pryltarmen när man ratar en del grejer "ler". Ha det gott, Karina.

Unknown sa...

Hej pyssliga Du :-)
Det är mysigt att få kika in lite i Ditt pyntade hem, tycker jag.
Hoppas att den där rackarns förkylningen går snabbt över, och att det inte är influensa!

Här faller nattregnet.
Och jag har idéer, som inte kan bli verkliga förrän nästa helg, då min svärson kommer hit och borrar upp saker och ting åt mej, förhoppningsvis. För det är hans uppgift i familjen.

Kram från Eva

Cc sa...

Har varit utan maken ett par dagar och fått en hel del gjort men oj vad trötter jag är nu. Hoppas att du är på bättringsvägen. KRam

Jord under naglarna sa...

Nej, vad tråkigt att du också blev sjuk...
Du har i alla fall pyntat vackert. Jag tar också fram allt precis innan jul, men sedan får det vara framme till tjugonda Knut minsann!
Det blir väl julmarknad på Liseberg även nästa år, du får hoppas på bättre hälsa då. Jag har inte varit på någon julmarknad i år, missade tyvärr Jamtlis.

Krya på dig!

Cc sa...

Här är man trött och sliten, fattar inte varför, jo det gör jag. Än har jag varit frisk och hoppas att det förbli så då jag hört hur ni andra har mått. Hoppas frun är på bättringssvägen och att allt är bra. Kram

Eva Agnes sa...

Väldigt fina adventsbilder. Lite vitt fick du ha i alla fall.
Lite vitt utanför fönstren skulle inte vara fel förstås.
Stackare dig som gått och blivit förkyld. Inte kul!
Krya snart på dig.
kramar Eva Agnes