1 februari 2011

Jag har lite sk magiskt tänkande...
Om jag gör eller tänker på ett visst vis så kommer det att bli som jag vill att det ska bli...eller så tvärtom...Om jag tar med mig paraplyet så kommer det inte att regna men lägger jag det hemma så kommer det garanterat att regna just denna dag...

Jag har sått Basilika, Chili, Verbena, Penséer...hm...ja mer är det inte ännu...det är kul att vara på G mot våren - återigen!
Det är just nu en mellantid  här hemma - det märks att det har blivit ljusare...men inte så mycket ännu...Fortfarande finns en del av julen kvar i hasorna och senast i går fick jag se en liten Tomte som jag glömt att ta bort...



Det är aningen av vår...

Det regnar idag och det är skönt att kunna se snön försvinna - hade det varit en annan "vinter" så hade det varit en riktig gråvädersdag...men nu är det så skönt...
Ha det Gott!

5 kommentarer:

Lusthuset sa...

Åååå...så mycket härlig vår det är i ditt inlägg. Lökar, fröer och (vår)regn...mmmmm så gott. Jag ryser när jag ser de små fröplantorna. Jag har inte sått något ännu. Problemet är platsbrist bl.a, men det kommer nog snart tror inte jag kan hålla mig. Skall börja met att gå ut och frisera pellisarna i garaget. ha en skön kväll. Kram!!

Birgitta sa...

Vad härligt det låter med dina frösådder, här har inget hänt på den fronten ännu. Jag börjar så smått själv att vakna till liv av de allt ljusare dagarna. Och att se sådana bilder som hos dej gör mej glad och pigg, det verkligen spirar för fullt, så underbart!

Tänka tvärtom fungerar ibland, ganska ofta faktiskt, men mest gäller det om man tar med paraplyet eller inte och det kan det ju vara värt.

Kramar och ha en mysig helg även om det blaskar. Birgitta

Jord under naglarna sa...

Härligt att du är igång med dina frösådder! Jag tappade sugen, men jag hoppas snart vara igång!

Ha en fin helg!

Cc sa...

Regn, fasiken i dag vräkte det ner med snö igen. En annan är fortfarande sängliggande, suck. Kram

Fröken Kråknäs på vift sa...

Vilket härligt collage med bilder.

Må gott!
Katarina