24 januari 2007

Hinner gå ett par dagar mellan texterna och sedan sist har min trädgård förvandlats från toner grå-brun-grön till vara vit. Vi har alltså fått snö, bara ett tunt lager, men ändå blev våren lite mera avlägsen. Fast detta stämmer nog mer med den årstiden vi har och tänker jag ett steg längre så kan det bli ganska så påfrestande att leva i sk "vårrus" ett halvår...jag får tänka på hälsan!

Har lagt mina inköpta fröpåsar brevid min säng så jag kan titta på dom innan jag ska sova, ganska trevligt...Men läser någon detta som har sett mina funderingar på varför trädgårdsfolk betraktas som nördig så kan jag ha en viss förståelse till att det blir så...tihi...

Jag är nog inne i någon slags januarisvacka...är trött och sitter bara och konstaterar att hemmet förfaller. Får vara så, det kommer nya dagar med mera kraft att åtgärda detta...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej du!
Januarisvacka - jag har väl aldrig hört på maken. Nej uppryckning är det som gäller nu. Nu snöar det igen. Nu väntar jag på regn så det här vita sköljs bort. Jag har lagt potatis på groning. Får väl plantera dom i källaren så länge. Kråkan sitter utanför och glor in på mej. Den stackaren fryser nog.
Vi ses och hörs snart väl!!