7 januari 2007

Redan kväll och imorgon är det vardag...jag är ledig!
Verkar som om allt förfaller då alla är hemma, julpyntet är nästan borta men här och var gör sig julen påmind. Alla adventljusen står kvar i fönstren bara för det blir så mörkt när de kommer undan. De kommer att åka undan de närmaste dagarna.

Det som denna sida kommer att handla mest om är antagligen min trädgård och mina eviga projekt för denna. Jag kommer aldrig att bli klar och tur är det.
Har kommit på att jag ska flytta örtagården den här våren då den hamnat i ett undanskymt läge bakom växthuset.
Trädgårdslandet ska förändras..kanske så blir det upphöjda bäddar...eller...ja idéerna är många.

Har gjort en första beställninga av fröer men är bara början. När våren är här så sitter jag med en hel låda fröer och plantor som inte får plats. Har blivit så att jag varje år kan dela med mig av alla mina plantor till mina arbetskamrater och vänner.

Trädgården är ganska uppvuxen och huset byggt på 50-talet. Det finns många redan etablerade växtarrangemang och rabatter, men ytterligare har tilkommit plus att det ständigt flyttas runt plantor till nya ställen och nya arrangemang.

Uja mig...jag får hålla i mig ett par månader till men planera kan man alltid göra...och drömma..

Inga kommentarer: