18 januari 2007

Tror nog att jag kommer att handla fröer innan den 27...risken finns att det blir redan imorgon då jag är ledig...Jag känner att något måste till för att pigga upp mig lite och ge mig en aning om våren.
Har märkt att dagarna blivit en liten stund längre så ljuset börjar att komma oss till möte...vintern i sig ter sig avlägsen men vem vet vad som väntar bakom almanacksbladet...

Har haft krångel med internet och jag har inte kommit åt min sida men ser ut som det rättat till sig. Jag har inte riktigt hittat ett tema för vad jag ska skriva om så ännu blir det lite spånande runt stundens tankar, ofta blir det fröer men egentligen kunde det lika gärna varit något av allt annat jag hittar på...

Konstigt att detta med fröer och plantor av många upplevs som lite töntigt och nördigt, som om man skulle vara plockad ur någon av galenskaparnas figurer...rutig skjorta, korta byxor, glasögon och sandaler...kanske krypandes på alla fyra och med ett hysteriskt flin mitt i fejan för varje grässtrå man ser...Jag känner mig inte sådan!
Äh det är väl bara att skita i och "krypa vidare"!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bästa Malin!
Fröinköp är mycket viktigt både för kropp och själ. När är det bra för kroppen???..jo när näsan får lukta på doften från en väldoftande blomma och när munnen får hugga in i en solmogen tomat det är väl för kroppen!!! Själen får sitt vid åsynen av odlarmödans resultat.
Ja nu skall vi inte fundera på detta utan bara köpa fröer av alla de slag. Lyckan är att äga en fröpåse, jag vill ha flera.
Hälsningar från vännen i Dykälla!