6 januari 2011

God Fortsättning på Er!
Nu går vi mot sluttampen av julkomat och vardagen hägrar. Det har varit trevligt med detta avbrott i vintermörkret men det ska bli rätt skönt när vardagen rullar på igen...jag trivs med att ha vissa rutiner och kommer lätt av mig när det går lite på "gehör" här hemma för länge.
Jag har jobbat en del av helgdagarna och det blir knepigt när övriga familjen är lediga och kan använda tiden som de vill...slamra sent på kvällarna och sova länge på morgnarna.

Nu är jag dock ledig ett tag och har satt i gång med lite grejer här hemma - syr lite och gör sådant som jag gillar...Sover länge på morgonen och är uppe sent på kvällen...precis som resten av familjen - Skönt!!!


Symaskinsbordet i trädgården.

Ja inte sitter jag ute och syr...vilket nog ingen trodde...
Det är rejält med snö, en del har sjunkit undan under de senaste dagarnas mildväder - detta i kombination med flera dagars sol så kom en längtan efter vårväder men det lär nog dröja innan man kan ta den önskan på allvar.


Önskar Er en Trevlig Helg!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Så fint gammalt symaskinsbord Du har därute i Din trädgård.
Slängde Farmors i en trång, och turbulent tid av mitt liv, vilket jag ångrar när jag ser såna här bilder...

Månntro vad Du syr för fint...blir allt lite nyfiken nu ;*)
Härhemma står symaskinen på gamla kökssoffelocket nu, för jag har väl en dröm om något i lapptäckestil kanske *fnissar drömgott*

Hoppas att Du har en härlig dag därhemma ♥
Här snöar det över markerna, och skymmer redan...

Kramar från Eva

Anonym sa...

Nu är vintern slut. Våren gläntar på dörren. Inom 10 dagar är all snö borta. Jag skall beställa fröer nu i helgen, det är bråttom nu. Solsken idag underbart, det finns hopp att denna jävla vinter tar slut.

Kram från
Lupinius

Cc sa...

haha, tänkte just den tanken innan jag läste vidare. Jag skulle vilja vara ledig länge då jag har 1000 saker att göra just nu som förtillfället har jag dragit igång att måla om köksluckorna, bara så där på en lördags kväll ;) Så tossig jag är. Kram

karina sa...

Hejsan!
Ja nu är snart man tillbaka i den vanliga ruljansen, men det har varit skönt med hjälp i skottningen "ler". Har ju en veckopendlande man som nu varit ledig så det har blivit sena kvällar och sovmorgnar här också. Symaskinen ska plockas fram men det är bara enkla syningar som ska göras, så det ska bli intressant att se vad du hittat på. Ha det gott, Karina.

Jord under naglarna sa...

Vårväder nja det dröjer nog ett tag. :) Här snöar det just nu så det blir väl skottning idag igen.

Vi har försökt vända om dygnet nu eftersom skola ochh jobb börjar imorgon, men det är inte lätt att helt plötsligt inte få sin sovmorgon.

Birgitta sa...

Låter skönt med lediga dagar för sig själv, då man gör som man vill och ingen frågar efter vad man håller på med när man knappt vet det själv, man provar och donar och gör om, än här och än där.

Nu är första tödagen hos oss med en svag sol som inte bestämt sig för vad den vill.

Jag kan också tycka det är skönt med raka veckor, rutiner är bra att hänga upp tillvaron på, annars flyter den bara iväg.

Symaskinsbord har jag två stycken, en ute och en i uterummet, snyggt och praktiskt trädgårdsbord. Jag har också lite möbler kvar ute, vill ha lite längtan kvar, men snart är det dags att ta fram dem igen när de första solstrålarna värmer och man kan ta en fika utomhus mot husväggen!!

Ha det gott, kramar Birgitta

Moa sa...

Så skönt med ledighet.. men nu får du allt akta dig därute.. för fy så halt vi har det, önskar det gick fortare så att vägar blev lite mer fria.. kram o ha en härlig söndag..Moa