19 januari 2011

Vi har kunnat njuta av vårväder här ett par dagar nu...Först en massa härligt regn, en uppfriskande vind och sen solsken och takdropp...Snön har försvunnit i rasande fart och det har kommit fram stora fält av gräsmatta och på vägar och trottoaren har man kunnat gå på bar asfalt.
Men nu har det frusit på igen och allt är vitt av rimfrost, ja ja...det är antagligen det mest naturliga så här i Januari.




Inne är det vår med Tulpaner.


Smultronblad som kikat fram.

Jag känner mig frisk igen - det är bara hosta kvar...känner liksom i hela kroppen att tröttheten gett med sig. Troligen har infektionen legat på lur och väntat på rätt tillfälle för att ta över och vad kan vara lägligare än när man har semester och har släppt på en massa "måsten". 

Jag tror bestämt att det är Semledags här hos oss idag!

~~~~



Jag blev tvungen att lägga till en sak...mina Tulpaner igen.
Sitter och donar med ett gratisprogram som heter Picnik - enkelt och trevligt.
Så nu blir det collage av varenda bild - Kul!

Ha det så Gott!

5 kommentarer:

Stina sa...

Skönt att du mår bättre gumman. Härliga bilder.:-) Kram Stina

karina sa...

Hejsan!
Här är det endast en plätt snöfri och den är redan möblerad. Grävde fram stolen och tog fram dynan, och så i dag är det minusgrader igen. Men jag är redo för våren och vill göra utearbeten och projekt. Jag vill ha en lång vår med stövlar och tjocktröja inte bara att den kommer på visit med sommaren i släptåg. Det ska bli intressant att se hur det blir i år med all den snö som ligger överallt och hur lång våren stannar. Ha det gott, Karina.

Jord under naglarna sa...

Jasså har ni ingen snö längre? Här komemr det ju att vara vinter länge till så då måste det vara snö. :)

Skönt att du är piggare och det är helt rätt att pigga upp sig ytterligare med en semla!

Anonym sa...

Jag gillar bilden "tulpaner, tulpaner.....". Skulle kunna ha det som dekoration någonstans eller var som helst, när som helst.

kram
Lupinius

Elzie sa...

Skönt att höra att sjukan håller på att släppa. Och om det bara hade fått fortsätta att vara töväder, men nu har vi minusgrader igen och det känns dubbelt så kallt i o m att vi haft så varmt tidigare!! Men, det är ju bara januari och inte mycket annat att vänta. Men dina bilder fick en verkligen att längta till våren...!

Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie