13 januari 2011

Usch och fy...jag har blivit sjuk o ligger i sängen med kuddar bakom ryggen. Hosta, feber och värk i kroppen är symptomen och det känns helvisset. Inte orkar jag ta mig för nått och är jag uppe en liten stund så vill jag bara tillbaka till sängen igen.

Jag läser trädgårdsbok och detta av en ren händelse...boken dök upp under en hylla jag inte kikat i på länge och jag började bläddra...Har inget minne av när jag köpte den men det är en mycket trevlig bok "Drömmen om en trädgård" av Sanna Töringe.
Genast vaknar trädgårdsdrömmarna och våren i mig och jag börjar drömma om de dagar som ska komma framgenom...Jag känner så väl igen mig i många av beskrivningarna som bjuds på i boken och det känns väldigt behagligt...Att tankemässigt "jobba i sin trädgård" är väldigt enkelt och inget är omöjligt...jag har redan grävt upp all Lavendeln och planterat den tätt ihop på ett annat ställe - i tanken då....Växthuset är städat och flott...krukorna fyllda med bra jord och det är lummigt grönt...i tanken...


Längtar efter Nävor...


Rosor...vill jag ha...

Ute ligger snön kompakt packad, gatorna är isiga och smala...men solen skiner och det märks att dagarna blivit en aningens lite längre...Julen är ett minne blott och snart, snart kommer fåglarna att börja locka på sina livskamrater...skatorna tjafsa om årets husbygge och fröerna kommer att kika upp ur jorden inne i fönstret...
Om det inte vore för feber och hosta så är det egentligen en toppenläge...ja ja, Jag kommer att bli bra igen o då ska det planeras "på riktigt".

Ha det så gott!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kära vän!
Det är bara en liten förkylning som går över snart. Det kanske bara är bra att du är hemma och vilar och planerar lite. Gräslöken är ju underbar på ditt foto.
De söta dockänglarna är sålda och pengar väntar på dej här i min låda.
Våren är på väg det har ljusnat redan.
Hoppas din förkylning går över snart, sköt om dej.


kram från Lupinius

Stina sa...

Krya på dig, gulliga Malin.
Underbart fina bilder.
Kram Stina

Unknown sa...

Såklart att Du blir bra snart, men inget vidare medan det pågår med feber och allt det andra. Skönt i alla fall att Du kan planera liiite inför våren och sommaren...!

Och...underbara foton ~~~

KRAM från Eva

Birgitta sa...

Så härligt det känns att du trots förkylning och allmän vissenhetskänsla ändå ligger och förbereder för kommande tider, så vackra och härliga bilder som ger förtröstan nu när det är så kallt och snöigt.

Men visst känns det ljusare även inombords när dagarna blir en aningens längre, fast jag tycker ändå att det kan vara svårt att vänta, jag vill att januari och februari ska gå fortare, det segar på och det mörknar fortfarande för tidigt på eftermiddagen, men jag får ge mej till tåls.

Ha det gott och krya på dej, kramar Birgitta

Cc sa...

Men stackare, att vara sjuk nu fast hellre det än då du jobbar som bäst i din fina trädgård. Hmm, tänk om man med tankens kraft fick allt fixat å klart. Här håller jag på och väntar att jag skall få måla andra omgången på sovrumsmöblerna, utterligare en sak att stryka från listan. styrke Kramar vännen

Jord under naglarna sa...

Det är ju det som är så skönt den här tiden, allt är möjligt och drömmarna många!

Krya på dig!

Anonym sa...

Krya på dig fina vän!
Här är det bra även, om det är mycket tankar på framtiden osv.
Tänker på dig och hoppas att ni har det bra hela familjen!
Kramar Mia

karina sa...

Hejsan!
Här är redan utgrävningen klar och rosen klättar vackert upp på spaljen "ler". Ska försöka få en rådjursfri trädgård och stolpar och tråd inte synbara. Vet precis hur det ska se ut, frågan är bara om det blir som tanken bakom pannbenet. Krya på dig, Karina.

Designe sa...

Åhnej så trist! Tack för din hälsning hos mig! Var längesen jag kikade in här kom jag på! Av de där vackra bilderna kommer du helt säkert att må bättre! Krya på dig! Kram :)