20 januari 2011

Jag kunde inte låta bli att visa Er två bilder från idag...bara några av de jag tog...
Jag har insett att man kan bli lycklig av frostiga vinterdagar...Om man slipper halkan och att en stor del av snön har försvunnit...
Det ligger stora drivor överallt men gatorna är ganska så lättframkomliga...
Asfalt är vackert om våren...(även om det är Januari)-


Ser Ni den lille "vilde figuren"...jag såg den inte när jag tog fotot men i datorn - så märkligt...Nu förstår man ju varifrån knopparna får sin kraft...hm...igen...


Ormhasseln igen...

Nu är jag ledig över helgen och detta känns så skönt. Vi har ett födelsedagskalas på lördag att se fram emot men för övrigt är det hemma som gäller - så skönt!

Ha Det Gott
Och var Noga med Sömnen!

4 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Trevlig helg!
Yvonne

Birgitta sa...

Härliga bilder och lustfyllda kan man säga. Kraften i växtligheten upphör aldrig att förvåna mej och gör mej lycklig så här i väntans tider.

Det låter mysigt med födelsedagskalas och tårtätning kan jag tro, man behöver ta vara på det trevliga som kommer i ens väg och till det hör kalas.

Ha en skön och härlig helg, kramar Birgitta

Cc sa...

Å vad vackert. Ja asfalten känns underbar så länge den fick vara framme, vi fick in snö i dag å blev inte glad. Kram

Dubbelörn sa...

Det är helt underbart med de synbart längre dagarna! Är också så glad över att snön sjönk undan av regnet o töandet. Halkan är väl det enda negativa. Är lite harig för att ta längre promenader, efter ett par rejäla vurpor har mitt knä gjort sig påmint.

Nu är januari snart avklarad o vi närmar oss våren... :)

Varm kram