9 juni 2007

Det blev kusten idag och vi har haft en helt underbar dag. Jag har badat ett antal gånger och solat o mått gott. För en gång skull så var hela familjen med - dvs sonen som ett långt tag hellre varit kvar hemma hade sin flickvän med och de verkade trivas de också.

Nu så sitter jag här trött, rödbränd och det känns som en kväll mitt i högsommaren...
Väl hemma igen var det till att raskt gå runt med vattenkanna och rädda det som finns i krukorna och det som är nyplanterat...
Blev lite ivrig och ville ut mer i sommaren...fick maken med mig till en gammal tomt utan hus där det växer lite skojiga saker. Hittade två söta Akelejor som jag aldrig har sett tidigare, en vitblommande Kaprifol och en sort liljor av mig okänt slag.
Har precis grävt ner dem därute och hoppas på att de inte ska stryka med i värmen.


En sådan plantering är svår att anlägga...det klarar nog bara naturen själv...


Här i detta härliga salta vattnet har jag skvalpat runt idag.

När jag kom hem satte jag mig blixtsnabbt framför datorn och upptäckte att jag vunnit!
Hemma på Landet...
hade igår en tävling om att gissa favoritblomman...och jag drog till med den jag liksom kände att det skulle va´och det blev rätt...så glad jag blev!

Ha det så gott i sommaren!


3 kommentarer:

Susanne sa...

Härligt med semester! Hoppas du får det riktigt gött! :-)

Anonym sa...

Grattis till semestern och hoppas för din skull att det härliga vädret består - fast lite, lite svalare kan det bli med tanke på alla blommor =) Havet såg verkligen inbjudande ut. Systern min är vid stugan vid havet denna helgen och hon sa att det var så härligt, nästa helg åker jag till stugan =)Har du ingen bild på Aklejan som du fyndade? Önskar jag också hade en ödetomt att fynda Aklejor och annat roligt... Ha en bra söndag =)

Stina sa...

Såklart...att du vann! Puss