1 juni 2007

Igår kväll kändes det så bra...jag var helt förvissade om att morgonen som skulle komma innebar sol och värme...
Först när jag kikade ut i morse så trodde jag det var sådant där morgongrått som lättar efter en stund men efter en mer nogsam koll så regnade det ett iskallt "väldigt blött" regn och är inte mer än +8 grader...
Hoppas nu att detta är det "sista" som kommer och att det spricker upp under dagen, tror att vi är i starkt behov av lite sol och värme nu...

Hände faktiskt något otäckt igår...jag hittade min första mördarsnigel i trädgården. För några år sedan så sa jag faktiskt att "får vi sådana på tomten så flyttar jag"...Nu har jag vant mig vid tanken på att de kommer att komma till slut och att vi (sniglarna och jag) får förhålla oss till varandra...De har huserat längre ner på vår gata i flera år så vi har haft rena turen
som sluppit dom.
Det verkar vara gott om sniglar av alla slag just nu och jag har nog aldrig sett så mycket Vinbärssniglar som i år, de fullständigt vräker i sig av mina Penséer...


Nyduschad Pionknopp...


Myskmadran är som vackrast nu...


Idag så är det jobb som gäller igen men börjar inte förrän vid 13-tiden.
Jag har bara en vecka kvar så nästa fredag gör jag min sista arbetsdag före semestern...känns lite märkligt då jag fortfarande lever i känslan av att det är långt kvar till sommaren och att det fortfarande är vår...


4 kommentarer:

Dubbelörn sa...

*skrattar* Då kanske ändå mördargrävlingar är att föredra framför mördarsniglar...

Kram

Susanne sa...

Vi har massor av mördarsniglar. Det är andra sommaren vi bor i det här huset och i år har det exploderat :-( Plockar morgon och kväll. Men jag ger mig inte, dom tar mig aldrig levande ;-)
Ha en fin dag!

Anonym sa...

Snygg bild du fått överst..Allium.. är som finast nu. Hade jag vetat vad besvärligt det var på den bloggen jag är skulle jag aldrig börjat där...trivs i o för sig men det var så besvärligt med koder o dyligt. Var inne o testade där du är och det är ju busenkelt..nästan,, i alla fall en jätteskillnad. hmmm. Skönt att du mår bättre..och vädret ska nog vända nu säger dom i alla fall..körde över bron (överby)förut och det är som ett grått stort lock över hela området..så det känns inte så kul..men hoppet..du vet. Jobbhelg? förstod jag hoppas du får lite ledigt i alla fall om nu värmen kommer..tråkigt med mördarsniglar, har inte så många men de finns..grr..snigelgift..har jag. Ha det gott..kram MOnica

Anonym sa...

Ja.. semesterperioden börjar hos oss v.25 så då går första gänget.. Sniglar.. usch ja..
Än så länge har jag inte sett någon "mördare" men den dagen kommer nog snart!=( / åsa