6 juni 2007

NATIONALDAGEN

Det är en helt underbar sommarmorgon och jag har redan varit en vända ute i trädgården.
Strödde Myrr i växthuset sent igår kväll och har spolat av golvet nu så att inga katter ska få i sig av giftet.
Känns hemskt att ta död på dessa stackars små kämpar (myrorna alltså)...men de har gjort små högar i gruset och liksom underminerar golvet för mig...

Känns sommar så det förslår nu...våra töser har badat ute och igår eftermiddag var det studentbal här i stan. Jag var där och kikade på alla vackra och uppklädda ungdomar och det var verkligen feststämning så det förslog...Är svårt för en "gammal" kvinna som jag att inte få en tår i ögat av lycka då man ser allt det vackra...

Jag fick en bok i gåva igår...en bok som jag känner var som klippt och skuren för mig.
Kvinnan som gav den till mig är en levnadsglad sprallig kvinna med energi så det sprudlar om henne...en helt fantastisk liten människa...
Har tagit några bilder från den och visar er här nedanför...


Boken...


Fylld med vackra akvareller gjorda av författaren.....


Potatis är intressant om man kollar upp dess historia...


Jag ska göra egna fröpåsar i fortsättningen...


Finns recept längst bak i boken som jag känner är väl värda att prova. Tror ni kan läsa texten om ni klickar upp bilden.

Nu ska jag knalla ut i grönskan och bara njuta...kanske plantera lite sommarblommor som växt till sig i växthuset de senaste dagarna med värme...Sen bara slöa och ha det gott!
Ha en bra 6-juni på Er alla nu!

7 kommentarer:

Lilla B sa...

Vilken gåva!! Så roligt att få.

Anonym sa...

Tack det samm! och härlig bok du fick=)/Åsa

Susanne sa...

Vilken fin bok! Hoppas du har haft en bra dag. Här ha det varit helt ljuvligt. Visste att jag skulle få någon nytta av kirskålen, väntar bara på recept på sniglarna nu ;-)
Ha det gott!

Anonym sa...

Det här var ett härligt inlägg, vacker bok och smart att länka bilden med recepten så varken du eller vi behöver skriva av utan kan bara klicka på"skriv ut".
Jag håller med dig om myrorna....man har blandade känslor till de små stackarna....de sköter ju sitt jobb men de kunde ju göra det utanför tomten , eller hur!?
Ha det gott nu och tack för dina mysiga kommentarer inne hos mitt!
kram på dig!

Anonym sa...

Vilken fin bok du fick..riktigt mysig med små användbara tips..en liten skatt för trädgårdsälskar kan jag tänka..Nationaldagen avfirades här med städning/planering och allmänt panikkaos inför studenten imorgon..tänk va skönt det kommer att vara på lördag morgon när allt är över...=) Ha det bra...

Anonym sa...

Härlig bok du fått. Ja, det vore något för den kalla årstiden att pyssla med, när man längtar efter ljuset igen. /Karina.

Anonym sa...

Jättefin bok du fått och både nöje och nytta - jag tror jag skall se om jag kan hitta den på nätet. Visst är det helt ljuvligt ute - jag vill bara inte gå in på kvällarna men plikten kallar även på mig =)