17 september 2007

Dagarna går och det är måndag igen...efter att ha varit hemma nästan hela förra veckan står jag inför det faktum att i morgon ska jag jobba igen...
Lika så bra att sätta igång för att gå här och dra gör då inte en människa glad och framför allt inte mig själv. Lovat mig själv att det det försiktig och ta en dag i taget...

(säger bara jädrans dator...den hänger sig stup i ett, är fullproppad med allt möjligt...)

Helgen har varit ok och vädret på lördagen helt underbart...självklart så blev det en sväng ut i skogen och lite Kantareller kom med hem...
Hittade en massa röksvamp på ett ställe och kom ihåg hur kul jag tyckte det var då jag var liten att "puffa" dessa...Var tvungen att prova nu med och där jag stod jag som Karl XII mitt i skogen "...i rök och damm"...och roade mig "kungligt".


Har rotat i skåpen här hemma igen och hittat sagohäften från 30-talet...
En serie som tydligen gavs ut till jul...Illustrerade av Jenny Nyström...


Liten röksvamp som undslapp mitt "puffande..."


En liten Smultronblomma som vägrat ge upp sommaren...

Jag har varit dålig på att kommentera på Era sidor men skärpning lovas...Ligger fortfarande lite lågt med mitt "bloggande" men är på "G" igen...

Ha det Gott!




8 kommentarer:

Birgittas minnen sa...

Så bra att du känner dej lite bättre nu, och en tur i skogen är väldigt läkande tycker jag, som i perioder gått i skogen väldigt mycket. Sånt ljuvligt häfte från 30-talet du har hittat i dina gömmor. Det finns en hel del i våra hem som kan dammas av och visas upp. Kram och ha en bra arbetsvecka.

Anonym sa...

Hej kära Malin!
Ta du det lugnt och var rädd om dig!!! Hihi...kan se dig stå där i skogen och hoppa på röksvamparna....så typiskt dig, skulle jag vilja säga!!! Du är en liten knasbytta! Var själv en tur i skogen igår och hittade MASSOR av trattisar....härligt och energikrävande samtidigt. Efter svamprensning och matlagning så var jag helt slut....fick lägga mig på sofflocket en stund!!!
Var rädd om dina fina gamla böcker och häften....de är ju så vackra....en kram till dig!!!!!!

Stina sa...

Var rädd om dig vännen.
Fina bilder igen. Kramis Stina

Anonym sa...

Skönt att du mår lite bättre så du kan börja jobba.. Vilken lite fin sagoprinsessa du hittade den skulle du göra en liten tavla av så fin är den..men det är väl synd att göra sönder den lilla boken. Ströva i skog och mark är ju en jättemysig sysselsättning när man behöver lite återhämtning... så ta det lite lugnt nu när du kommer igång och jobbar igen..kram /Monica

Anonym sa...

Det är inte roligt att börja jobba igen när man har varit borta/ledig ett tag. Du får ta det lugnt! Det samma gäller bloggningen. Kul i alla fall att se dina fina bilder och särskilt fint var det gamla sagohäftet. Ha en bra vecka! Kramar

Marina sa...

Skönt att du mår bättre men ta det lugnt. Jag hittade blommande jordgubbsplantor här hemma.

Elzie sa...

Man kan nästan tro att det är sommar när man ser den lilla smultronblomman. Hoppas det går bra att jobba idag.
Kram Elzie

Anonym sa...

Skönt att du är bättre...ibland hinner /orkar man inte ..då får man prioritera....
ha det gott nu!=)/åsa