7 september 2007

Oj så länge det har dröjt innan jag fått ro att sätta mig här vid datorn, jag "slängde" in tisdagstemat men sen har jag bara varit på bloggen och läst alla Era fina sidor.
Har försökt hinna svara på alla härliga kommentarer men ändå hamnat på efterkälken...

Har jobbat rätt intensivt de senaste dagarna - förkylningen kom liksom av sig och tack och lov för detta..."pepper peppar..." och arbetsdagarn flutit på. Jag ska jobba hela helgen som kommer så därför är en sådan här dag ledig är guld värd...

Idag är jag ledig och hunnit röja lite ute i trädgården men har ingen större energi så här dags på säsongen...röjt på yttertrappen lite provisoriskt och ställt i ordning krukor o annat som "drivit runt" runt på tomten...

Jag har plockat en höstbukett till trappan....


Så här ser det ut därute just nu...


Buketten och en rostig gjutjärnskruka på plats...


Jag tryckte ner en blommande Kronärtskocka så länge...
Jag brukar ha krukan innomhus på vinter med lite "Plättar i luften"..


Nypon på fat...


Igår kväll efter jobbet blev det en tur till skogen bara för att komma ut...ingen svamp att tala om men höstsolen gjorde ljuset och färgerna helt underbara.
Är nog det bästa sätt som finns för att rensa ut hjärnan, tjatar om det men är verkligen bland det bästa som finns...
Blir rätt fort halvskumt i skogen eftersom solen är så låg nu och träden skuggar...men kvällarna är fortfarande hyfsat långa...

En liten blomma längst med vägen...liten och oansenlig på håll men kommer man nära så ser man de små blommorna - och så söta de är...
Har ingen aning om vad det är för nått men kvittar för de är vackra ändå...


Fröställningar som ser ut som ett "knippe stjärnor"...


Måste var någon slags "punklingon" det här va´...


Detta är lurvekatten på bild tagen av min äldsta dotter...

Sent i går kväll kände jag mig ungefär som katten ser ut här...trött och helt slut...inte sovandes men lätt dvalande i vaket tillstånd...

Önskar Er alla en härlig Helg!

27 kommentarer:

Anonym sa...

En riktigt höstfin trappa du har fixat! Extra snygg är urnan med kronärtskockan! ...och nyponen på fat! .. och... =) Jag har fortfarande några sommarblommor kvar på bron, men igår tog jag i alla fall fram lyktorna och tände ljus i mörkret.

Anonym sa...

Vad mysigt du har gjort det...nu fick jag lust att gå ut och pynta lite jag med! Skulle verkligen behövas .......
Din blommande kronärtskocka var ju bara för läcker....och urnan sen...den hade jag gärna lagt rabarber på!!!! Lite macrobilder på den där kronärtskockaan....tack :=) Så jag kan frossa i detaljerna!!!
Du ska med jobba i helgen....samma här! Slit och släp.....Du är ju för rolig med dina punklingon....finns bara en som kan komma på något sånt och det är du....din tokstolla!
Kraaaaammmm

Anonym sa...

nu skriver jag...nä nu skriver jag...bort med dig din träskalle...
Fina blommor och katten är lik vår Clara när hon sitter framför datorn...(sitt still dumfjant...)

Äh bättre Clara gör detta...jag ser inte för haten...
Tyyyst!
...hmrf...
idiot...

Anonym sa...

...hon kan inte ens stava till hatt...ha...
Bara var märkvärdig för att hon varit sjuk och alla tyker att hon är så söt...

tyst träskalle.....

Elzie sa...

Så fint du gjort det. Riktigt längtar efter att plocka undan allt nu.
En "swap" är helt enkelt att man byter med varann. Vi var 5 som hade den här och då gjorde vi 4 kort som vi skickade till en tjej som höll i det hela. Sen tog hon ett från vardera tjejen och skickade tillbaka dom till oss. Det var faktiskt kul. Man får lite nya infallsvinklar när man ser hur andra gör.
Ha en skön helg, även om du ska jobba.
Kram Elzie

Anonym sa...

Fantastiskt vilka bilder men klart att en "mästerfotograf" kan det här med att hitta lämpliga bilder. Dock har jag blivit drabbad ett par gånger av denna fotograf och det är inte roligt. Tur att man är så hårdnackad och överlever allt. Hoppas mästerfotografen får en fin helg.

Kära hälsningar från Lupinius.
PS i Skåne blommade lupinerna nu!!

Anonym sa...

Näääää...nu går skam på torra land !!! Nu har de varit här inne och klantat sig....de små busfröna.....claaaaaaaaraaa........wooooooooodddyyyyyy....nähä...ingen som svarar . Kunde tro det!
Ja, jag ber så hemskt mycket om ursäkt men jag ska ta dom i örat så fort jag hittar dem....:=) Kramen

Anonym sa...

ha ha ha...jag skrattar ihjäl mig nu!!!!

Anonym sa...

Gjorde absolut ingenting...tycker bara det är kul när folk hakar på...:=) Men jag trodde faktiskt först att det var Pieces and dreams/Pia Puma) som varit i farten för hon är också lika stollig!!! Kram från en skrattande Clara

Pia Puma sa...

?????????? vad jag?????????? vad skulle jag ha gjort???????????? Hm skyll inte de där knasbollarnas tokerier på mig nu bara;)
För övrigt fattar jag nada.

Stina sa...

Men du, vad snyggt du gjort.
Duktiga du.

Det är bra att börja dagen med en rolig historia. Kramis

Anonym sa...

Vilka härliga bilder! Vacker höstfägring du har på din trappa. Det är faktiskt lite roligt att förnya nu när hösten smyger sig på.
Kissen ser underbart go ut!
Ha en riktigt skön helg!

Eva Agnes sa...

Ha en härlig helg du också Malin.
Underbart fint på trappan. Måste fixa min trapp nu när du har gjort så här inspirerande.
Kramar Eva Agnes

Anonym sa...

Du har det så välkomnande höstfint på din trapp, och sötlurvakattens nos är så mysig :-)

Vad skönt att din förkylning kom av sej en aning.
Min är också på väg bort nu, men jag känner mej väldigt trött och inväntar piggelinare tider ;*)

Kramen från Eva

Birgittas minnen sa...

Lite provisoriskt höstarrangemang på trappan !!?? Hur ser det då ut är det är klart. Det var ju jättesnyggt med alla krukor och växter. Du är rolig du. Mysiga bilder och din dotter vansläktas inte precis när man ser hennes gosiga bild på lurvekatten. Kram och ha en bra helg fastän ju måste jobba.

Marie sa...

Vad fint du gjort på trappan och vilken underbar bild med nyponen på fatet.

Ha en trevlig helg.
Kram Marie

Lilla B sa...

Så fint du har gjort!
Trevlig helg!

~ Elin Augustas ~ sa...

Du är välkommen hur många gånger somhelst på rad hos mej *kram*

Vad fint om ginseng ger energi!

Jag har just blåst ut dom levande ljusen här, och ska få mej lite frisk nattluft...

Kramen igen, från Eva

Dubbelörn sa...

Vilka underbara bilder!!! Och dina planteringar är ju superhäftiga... *mäkta imponerad*

Kramar

Anonym sa...

Skönt är det med en stilla promenad i skog och mark, och vackert har du fått det på trappen.
Har också fått till lite höstblommor i hink och krukor. Ska bara klippa ner Tujan för jag gillar de gröna som står sig hela vintern. De ska få vara i den långa lådan på balkong och lite nerstopp varstans. ha det gott, Karina

karinas.tradgardsblogg.se

Anonym sa...

Vilka underbara bilder! Och så fint du har fått det på din trapp. Verkligen inspirerande. Krukan med kronärtskockan var väldigt fin. Kronärtskockor är trevliga att dekorera med i dessa skördetider. Jag hoppas att du har en skön (och ledig?) helg. Själv ska jag strax ge mig av för en lång arbetsdag. Kram!

Susanne sa...

Vackra bilder som alltid här hos dig. Katten ser helskön ut. Tack för det fina du skrev i vår blogg om Tyra.
//Kram

Marina sa...

Trappan din ser jättemysig ut. Bra tips det där med höstbukett i krus på trappan. Tack för det!
Att gå i skogen är verkligen skönt och avkopplande, det håller jag helt med om. Jag har också en järnurna. Ska kanske ta in den under vinter????

Anonym sa...

Vad fint du hade det på trappen... och den rostiga krukan med kronärtskocka i..vadr jättecharmig..
Du..ibland så orkar man inte med..man är inte mer än människa..=)) och katter är kloka djur..de vilar mycket! / åsa

Anonym sa...

Tack snälla för din kommentar på min sida. Det värmar ska du veta. Jag gillar dina bilder, riktigt höstiga och fina bilder. Du verkar lite som jag - förtjust i detaljer...? ;)

Poppins sa...

Kissen är ju för söt...
Och så fint du har det på din trappa. Ser ut att vara en mysig plats att sitta och tänka på. Fotot med nypon på emaljfatet är jättevackert.
kramar

Anonym sa...

Nu är jag här igen..skymtade dig på ett kort..hos Karin..( tror jag)vad kul o träffas som ni gjorde..=))/åsa