14 september 2007

Dett är en hälsning till Clarakanin o Woody som finns i Claras Linneskåp.
Det var de två små busfröna som tjoade vilt att "vi vet...vi vet svaret...."Nu hade de dock fått lite insidersinformation från Clara själv och de blev helt ifrån sig av iver...
Vild tumult utbröt på skärmen och jag i min tur blev orolig med tanke på Woody's skadade knä...
Av rena stressen så tjoade jag på Clara men glömde av att jag var kvar på min blogg...sicket liv...

Jag lovade Woody o Clarakanin att få hälsa på min gamle trotjänare Teodor och att det är han som högtidligen förklarar att de två små busungarna gissat rätt...
- Kronärtskocka i macro -

GRATTIS!


Teodor och jag möttes för ca 16 år sedan...jag var ute o sköv barnvagn då det liksom knackade på rutan i en affär jag gick förbi...och där satt han helt själv bland ljuslyktor o annat pynt...han såg så ledsen ut att det knöt sig i hjärtat på mig...

Jag gick in och frågade vad han kostade och fick samtidigt reda på att han var ensam kvar av alla nallar de haft, ni förstår ju hur det blev...

Teodor flyttade hem till oss och hade i många år en hedersplats i en hylla...
När barnen blev lite större ville de ha honom att leka med men han fick fungera som "extraresurs"... så när allt var för bedrövligt sorgligt kom han ner o tröstade...
Men attans...ett tu tre så vart han med i leken och satt aldrig på sin hylla...bara busa runt...

Så en dag bröt han armen uppe vid axeln och behövde ha akut hjälp.
Han fick sys med många stygn och kan efter den skadan inte röra axelleden...
Numer så bor han i min säng...ligger på min kudde o myser hela dagarna i lugn o ro...
På natten får han maka lite på sig men vet é sjutton om han inte smyger runt här hemma o småbusar medan vi sover...hörs små hasande fötter ibland...Men så länge han inte gör något bus så får han väl hålla på...

Ja detta inlägg har två meningar - dels grattiset till Clarakaning o Woody - och dels detta med att se det lilla som händer runt en i livet som små historier och glädjeämnen i sig...

(Suck...tänker väl en del...tanten är galen ändå...o tack o lov för det säger jag...)

Bilden på "glimmrandet" förrut är tagen mitt på dagen när solen skiner från en klarblå himmel...men precis på den lite skuggade fläcken bröts solljuset så att det såg ut om stjärnhimlen trillat ner från ovan...sjön var för övrigt blå och hade bara en svag krusning på ytan...

Ha en riktig go Helg på Er Alla!


8 kommentarer:

Poppins sa...

Vilken söt liten nalle, Teodor... Han var en ensam björn men fick ett gott hem och blev älskad. En söt saga.
Ha en bra helg!
kramar

PS Ljusterapilampa kan du hitta på http://www.ljusterapilampor.se
Jag har en Medilight skrivbordslampa.

Susanne sa...

Underbar historia om Theodor...alla skulle behöva en liten extraresurs sittande på en hylla att plocka ner vid behov :-)
Idag är det strålande väder här. Vi ska ut och bara vara hela familjen. Gubben har ju varit på kurs och kom hem igår. Gissa om han var välkommen hem! :-)
//Kram

Marina sa...

Gullig berättelse om nallen. Han är söt!

Anonym sa...

Nej men....Goddagens lille söte Teodor, vad roligt att äntligen få träffa dig! Så söt du är och så gullig nonchalant stil när du sitter där på den lilla stolen :=)
Tänk att vi gissade rätt....vad kul!!! men bild nr 2 den med blänket i vattnet...där var Clara ute och svamlade ordentligt!!!
Det här var ju riktigt kul Malin.....ordna gärna fler gissningslekar...nyttigt för de små grå på hjärnkontoret!
Jag har jobbat mycket denna veckan så det var först nu som jag kunde kolla på bloggarna lite....brukar ju inte göra det på helgerna annars...men var ju så nyfiken på svaret :=)
Jag hoppas att du mår bättre nu och att du är rädd om dig......vi ses nästa vecka på bloggarna....KRAAAAAAMMMMMMM!

Birgittas minnen sa...

Vilken rar berättelse om den söta, lite medfarna nallen som verkligen finns med som en extraresurs när livet känns krångligt, bra att han ligger på din kudde nu. Det måste kännas skönt. Vissa vänner sviker aldrig och Teodor tillhör förstår jag dessa. Jag kunde inte gissa vad bilden föreställde, men den var helsnygg. Hoppas du har det så bra som du kan, och skriv ett mail om du känner för det. Jag har en del med mig i bagaget om man så säger. Kram

Anonym sa...

OJ OJ vilken anlle..=)) förstår den vunnit ditt hjärta... och vilken fin bild.... jag kunde inte gissa...../ åsa

Stina sa...

Men vilken liten sköning du har. Kramis

Dubbelörn sa...

Ser att du är av samma skrot o korn som min favvis Clara *ler*

Kramar