19 september 2007

När man är hemma och är ledig kan man hitta på olika saker...
som t ex tvätta, göra storkok, laga trasiga saker, moppa golven, städa badrummet, tvätta fönster, sy gardiner, kratta löv...you name it...

Jag leker!

Inte helt genomtänkt så släpade jag upp en gammal fotolampa från källaren, satte upp brunpapper på en vägg och har lekt fotostudio...Med lite mer planering och eftertanke så hade jag kanske kunnat arranger bättre motiv än de jag visar här...tog första bästa sak som dök upp framför ögonen och så knäppte jag...
Lampan är så stark att jag blev lika bländand som av solen ett par gånger då jag råkade kika på den...rena ljusterapin kanske...


Ett av sommarens betongfat har fått bli ljusfat...


Lite spågumma....


Min Madonna som jag fyndade på loppis i somras...


Här skulle jag haft med min fina hattask....


En båt (tror det är en Vänersnipa) som är gjord i början på 1900-talet av en fånge på fängelset som fanns här i stan tidigare...Vi har inte hittat någon riktigt bra plats för den så tyvärr står den lite vid sidan av.
Det röda snöret sitter provisoriskt då barnen pillatde på den då de var mindre - därav anledningen till att den stått undanställd....


Lite udda...!?

Ska fortsätta en stund till med detta men också försöka hinna ut en liten stund innan regnet de har förvarnat oss om kommer...

Kramar på Er!


23 kommentarer:

Anonym sa...

Shiiiiitt.......nu blev jag duktigt impad......(Clara bara gapar)....efter en lång stund får Clara mål i munnen igen.......Du ...det här är ju kanonsnyggt!!! fotolampa...hmmmm, det är ju det man ska ha ....har någon till salu inne på Ankers diverse? isåfall köper jag den direkt!!!! Jag får ju släpa ut allt som jag ska fotografera....vill inte använda blixt, tycker inte det blir bra! Nu skrattar jag också för jag har precis läst din kommentar inne hos mitt...har skrivit ett svar till dig därinne.......hej då, din lilla säl :=) Kramar i massor!!!! Kanonbilder..kanonbilder, mumlar Clara när hon promenerar iväg....

Åsas Kammare sa...

Vad kul att leka lite! Är det en riktig kristallkula? Jag hade en gång en rolig grej utskuren i trä, men visste inte vad det var, det visade sig att det var ett stativ till en kristallkula... Den finns dock inte kvar.
Fortsätt leka! :)

Dubbelörn sa...

Så otroligt fint... Tycker din idé om att leka istället för städa o annat trist var kanonbra! Mycket bättre för själen ;)

Kramar

Birgittas minnen sa...

Vad h ärligt att du tar dej för och leker i stället för att "passa på" att göra något nyttigt och tråkigt i stället, så skulle fler tänka. Men jag kan också sätta igång med nåt knas för att testa nån idé ibland, det är mycket roligare och tiden går jättefort. Dina foton blev ju lyckade i ljuset av en fotolampa, snyggt med väskor och stolen. Fortsätt med sådana kort, helsnyggt. Kram och ha det gott.

Anonym sa...

Du är en mästarinna i fotokonsten...också! Gillar spåkulanbilden där ;*)

Förra inlägget har en så vacker molnbild med skogen framför...riktigt sådär mystikvacker som naturen kan vara...härligt!

KramKram från Eva

Anonym sa...

Åhh det var väl jättefina fotomotiv! Kul att ha en bra fotolampa och arrangera så som du har gjort. :) Ibland (OFTA) behöver man leka och ha roligt!

Anonym sa...

Jag föredrar ju lek framför jobb =) Vad fina fotona blev men varför brunt papper på väggen? Och så har du vitt som underlag? Så fyndig du är - undra om stora-tapetserar-lampan fungerar lika bra? 8`) Åh vad jag skulle vilja bara ledig en dag, bara så där oplanerat.... Ha det så bra, kramiz

Poppins sa...

Jättefint! Jag älskar stilleben - visst är det kul att försöka sätta samman olika saker och hitta en harmoni. Är ju lite svag för rosor ;) så jag gillar dina rosbilder, men även bilden med resväskan är underbar. Och båten...
kramar

Millis sa...

Vilka underbara bilder!!!

Anonym sa...

Hmmmm...nu läste jag dina kommentarer en gåg till....väskor, skrev du!? Det har jag inte fått se några....seså...visa nu tant Clara..:=)

Elzie sa...

Vad mycket fint du visar. Är alltid roligt att se vad andra plitar ihop.
Kram Elzie

Susanne sa...

Det där är ju snygga arrangemang!
Roligare än att städa toaletten är det också!
Gubben är ledig imorgon och då ska vi försöka städa lite ihop här. Jag har liksom svårt att nå nu för tiden. :-)
Kika in på bloggen, har en liten oväntad sak där!
//Kram

Anonym sa...

Oj!Vad kul med fotostudio!!
Jag ser att du har talang med kameran och fina motiv.Kanske nytt jobb på gång??=)Mycket roligare än att städa och storkok och sådant...
Ha det så bra i studion!!/Karin

Marie sa...

Vilka underbara bilder, Malin. Du är duktig du.

Kram Marie

Anonym sa...

Ja leka..det gör jag nog helst också...=)) fina ..saker de ställt ihop..och snipan var såå charmig..=))/sa

Pia Puma sa...

Härliga o kanonläckra bilder. Själv hittade jag en modell av en mindre fotostudio som man kan göra själv av några lampor o kartong. För mindre motiv vill säga. Den ska jag ta o göra framöver för att kunna fotografera smycken o graverade glas.
Ja visst finns det mycket att göra när man e ledig, precis allt det du räknade upp o här behövs verkligen att städa o putsa fönster om inte annat men vad göra jag? Ha ha sitter här eller framför tvn;) Ok jag e sjuk med, får skylla på det:))

Anonym sa...

Trevlig helg kära Malin....hoppas att du börjar känna dig lite bättre nu.....Kram

Malin sa...

~EVA~

Om du ser detta....Jag har försökt skriva i din gäsbok flera gånger nu men det går inte att skicka iväg..nått galet är det...Jag vill så gärna skicka dig rader mellan varven...

Kramar från Malin

Lillie plein damour sa...

Vilken fin blogg. tack för titten och hoppas att Ni fâr en fin helg.

Elzie sa...

Nej, det är inte alltid som man orkar allt man vill. Det är samma här. Jag vill väldigt mycket, men kroppen säger stopp. Tyvärr. Du får ha en skön helg i alla fall.
Kram Elzie

Anonym sa...

Fortsätt och lek på, så otroligt vackra bilder du tar. Vattenbilderna så vackra. Jag gillar Zorn och framförallt hans sensuella kvinnobilder. har varit i skogen men icke det fanns svamp. Fick bli en tur till Hötorget och inköp av lite kantareller istället. Får hoppas på höstisar istället. ha det gott, Karina

karinas.tradgardsblogg.se

Stina sa...

Åh, ett sånt där betongfat skulle jag vilja ha. Tycker att de är så fina. Kram vännen

Unknown sa...

Verkligen vackra bilder det blir med din fotolampa,tycker madonnan är jättefin!