18 september 2009

Min lediga dag igår var precis sådan som jag vill att de ska vara...
inga måsten och inga tider som ska passas. Jag tog en promenad som från en början var tänkt att bli en "vanlig" kort runda med vovven men det var så skönt ute att fötterna liksom gick vidare av sig självt...
Jag hamnade nere vid vattnet och dit den vackra parkpromenaden övergått till en mera skogslik promenadväg...
Solen värmde och det var inte mycket tillstymmelse till vind.

Jag funderar på varför det tar så lång tid att ladda över bilderna till blogger med den nya kameran...Kan det vara att det är mera "material" som ska med eller att datorn inte riktigt känner igen den...Brukar gå snabbt undan men nu är det nästan lite träligt att sitt o vänta...
Kanske är det någon som har något tips på hur man kan få det hela att gå snabbare.

Att det är höst går inte att säga nått om...frosten har varit nära men ännu så länge har vi klarat oss...En frostnatt och så kommer löven att singla...
I år är nog första gången som jag njutit så mycket av att det är höst...Vädret är suveränt och efter den blöta sommaren är det skönt med en årstid som stämmer och som har lite karaktär...alltså stämmer med den bild som jag har av hur hösten ska vara.


Vassen har fått sin höst- o vinterfärg.


Men trädens lövsal kunde varit sommar...


Blått.

Nu är det strax helg igen...det går fort undan...För min del är det jobbhelg och klockan 13 idag är det dags. Är tråkigt att jobba helger men ändå mycket lugnare då vi är en begränsad skara med folk...inte så mycket åsikter utan det går lättare att gemensamt fatta de beslut som stunden kräver.
Önskar er en riktigt skön helg vad ni nu än ska hitta på...

Ha det Gott!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en jättefin helg, trots att du jobbar det kan ju som sagt bli riktigt kul däribland ändå, beroende på vilka som jobbar =)

Kram Mia

Jord under naglarna sa...

Fina bilder! Den ena ser riktigt höstig ut medan den andra lika gärna kunde vara försommar.
Jag ska också jobba imorgon. Känner mig lite förkyld och hängig, men det brukar inte vara så jobbigt alls på lördagar, så med lite gott te och halstabletter lär jag allt fixa det. ;)

Ha det gott! /Åsa

Lotta 8`) sa...

Ja, du jobbar när jag är ledig och tvärtom, så jag ser fram emot en ledig helg och en frisk sådan! Har varit ute en stund idag och det var skönt :)
Dina fina bilder är nog lite förstora för att föras till blogger. Ser den när jag kikar på bloggen, måste liksom klicka upp dem för att se den tydligt, är du med? Ett tips är att förminska dem till hälften i något fotoprogram, spara dem i en mapp på datorn och sedan stoppa in dem i datorn, då går det snabbare :) ha en trevlig helg, trots jobb ;) kram 8`)

Cc sa...

Vad skönt med en promenad, jag själv fick en liten till vår lilla skog med den lille. Ang. ladda upp bilderna tar de lång tid från kameran till datorn kolla vad du har för inst på i vilket format du tar bilderna är det till bloggen så beror det på att de inte behöver vara så stora på internett så spara om dem i en mindre upplösning så går det fortare, det syns ingen skilnad på internett. Kram

Poppins sa...

Det är härligt med långpromenader! Helst i sådant här härligt väder som det varit de senaste dagarna.

Kolla hur stora bilder du tar med den nya kameran. Eller spara dem i mindre format innan du lägger in dem i bloggen så går det snabbare.

kramar från Poppins

karina sa...

Hejsan!
Tänk om du skulle göra verklighet av din dröm, för det ser riktigt mysigt ut att kunna få igång igen. En plantskola med det lilla udda sortimentet i och naturligtsvis internetförsäljning. Kanske loppis och lite eget tillverkat i utställningsladan men andra som vill hyra in sig. Problemet blir väl att det inte går runt som för de flesta småföretagen, men drömmen ska man ha och vem vet, kanske lottovinsten kommer någongång och man slipper tänka på debit och kredit "ler".

Här har hösten börjat komma och sommarblommorna är nerklippta. Ska passa på och jordförbättra rabatterna nu i höst istället för till våren då man har så mycket annat som ska göras, så jag klipper ner allt eftersom. Ha det gott, Karina.

karinas.tradgardsblogg.se