17 februari 2007

...Hittade detta skåpet också...det skulle smälta bra in bland vita väggar och gamla saker...men hur det ser ut inne i förtäljer inte bilden.
Kunde haft det en bit in i hallen där den blir lite större och bara stuvat undan diverse röra och så bara stänga igen dörren och seda stilla beundra den vackra utsidan...Blir nog inget med det tyvärr.
Vår familj samlar på saker och ett antal skåp står ute i garaget och väntar på att bli i målade...Inne finns det minst lika mycket och ev plats till något "nytt" är svår att finna, skulle i så fall vara alternativet att byta ut mot något annat.

Drömmer ibland om att tömma hela huset och börja möblera från grunden igen, det är så lätt att bli "hemmablind" och inte se de möjligheter som faktiskt finns.
En hel del grejer skulle garanterat åka ut och aldrig komma in igen...
Finns människor som bara gör sig av med saker de inte är nöjda med men jag har oftast någon form av relation till det jag har runt mig så hjärtat sätter stopp...låter helgalet men så är det bara. Som liten låg jag en gång och grät på natten över en gammal gungstol som mamma burit ner i källaren då jag hade fått en ny. Jag var rädd att stolen i källaren var ledsen över att vara undanställd, så för att jag skulle somna om fick mamma släpa upp den igen mitt i natten...Ja sån är jag...kanske inte lika illa nu...men ändå...

Inga kommentarer: