13 februari 2007

Dags för pelargoner igen...
En sådan här ska jag ha i sommar...i bland de sticklingar vi skickat efter ska det finnas en sådan här gul och tydligen banandoftande sort...
Var för några år sedan (ca 6) jag upptäckte hur fantastiska pelargoner är...Jag drabbades av fullständigt ha-begär.
Vi åker rätt mycket till Danmark och lyckas alltid komma hem med sorter som jag inte sett här hemma...Har sått en hel del själv och är som sagt tidigare helt tokig att föröka med sticklingar.

I höstas drabbades jag plötsligt av akut pelargontrötthet och lät ett antal sorter stå kvar ute...jag tog livet av dem...HU! Ångrar detta bittert nu men blir till att börja på ny kula. Några sorter lever kvar här inne och sen har jag min gamla Mårbacka som alltid kommer att ligga mig varmast om hjärtat.

Inga kommentarer: