21 februari 2007



Har varit inne på Cosas.se och hittat bilden, kunde varit hemma hos mig... men vår panel går åt andra hållet.
Vi har blivit med undulat igen...den tredje...
Den första var köpt i en djuraffär och var ganska så knepig...flög rakt in i väggen då den fick komma ut ur buren...och dog.
Den som varit vår trotjänare var upphittad i en stad nära oss av en arbetskamrattill mig.
Hon var redan till åren kommen (undulaten alltså) då hom kom till oss, blev aldrig tam, men de sista åren kom hon fram till oss och nafsade lite lätt i läppen...som en liten puss.
Ja...hon hade en egen personlighet...och var gul och grön som jag föreställer mig att de "fria fåglarna" ska vara.
Den lilla nya krabaten som inte fått något namn av oss ännu är ljust, ljust blå med mörkare blå färg unde vingarna...den är knappt ett år vad jag vet...

Inga kommentarer: