28 februari 2007











Har varit inne på "Fridas Gård" och kikat...fastnade för diskstället...även om diskmaskinen går dagligen minst en gång så är det alltid saker som måste diskas för hand eller så är det "bara bråttom" så ett sådant behövs...
Rosorna kom med av bara farten för de är vackra.

Har sedan igår planterat om en massa frösådder och burit undan dem till ett kallare rum, jag ser att det verkar bli en hel del med lådor som kommer att ta rejäl plats inne...som vanligt. Tänker varje år att jag ska begränsa mig men drabbas så lätt "måste ha" känslan då jag ser allt vackert i fröhyllorna...Och visst sjutton är jag mallig sen på sommaren då jag ser allt växa och blomma i trädgården och vet att jag drivit fram det själv.
Är nu inte bara blommor utan grönsaker som gäller också...har faktiskt lyckats odla fram kronärtskockor från frö ett par år...i år blir det inga utan hoppas på att några av förra årets plantor har överlevt.

Inga kommentarer: