7 februari 2007

Lite så här vill jag att min damm ska se ut...har en redan men jag är inte helt nöjd med hur det blivit. Har haft den några år nu och den är helt handgrävd av mig (imponerad själv faktiskt).

Det som blivit fel är... att jag först och främst drabbades av storhetsvansinne...jag ville ha en stor damm...och som en kusin sa till mig så har jag snart kvarterets första handgrävda pool...
Jag har dessutom inte kunnat bestämma mig för växtvalet runt omkring...
Hm detta ger mig nya ideér för den kommande våren...detta blir en bland många...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Malin!
Det är klart att du skall ha en "liten" damm. Den på bilden är vacker i all sin enkelhet tycker jag. Växterna runt omkring skulle kanske kunna vara någon sort av högt gräs eller kanske bambu och endast någon enda planta Iris eller???
Själv är jag fortfarande upptagen med min fladdermösskurs. Tänk när hela sällskapet lägger sig ned på gräset och börjar räkna. Det är inte helt lätt att urskilja flygfäna i mörker men jag skall träna upp mitt mörkerseende så jag inte missar någon enda. Ja vad jag längtar till våren. Du sköter väl om pelargonen som jag skall få skott utav, den lilla mjuka.

Krya på dej!
Kram från rullmusen!