27 februari 2007

Jag har köpt mig två krukor med pingstliljor (...de kostade bara 45 kr...som hittat) som jag satt ihop i en gammal kastrull...
Egentligen är det nog tillräckligt milt för att kunna sätta dem ute på trappen men jag vill kunna se dom...Kanske måste köpa två till och sätta utanför dörren...
Är så bra när man köper blommorna krukodlade för då kan man sätta ut dem i trädgården senare och öka på antalet vårblommor från år till år...
Det är som om jag inte kan får nog med vårblommor där ute i trädgården...blir en knepig period då de vissnat ner och då man inte ska klippa bort dem....men det får det vara värt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kinesen kan inte hålla sig från kommentar. Vilken underbar bild med pingstliljorna i kastrullen och vilken bra idé att förvara värmeljus i en kaffekanna, det är precis så det skall vara. Ja fram med alla köksredskap och använd dem i konsten, arrangera vackra motiv. Jag tänker också sätta igång när jag kommer hem, här skall pyntas och alla kastruller skall fram ur gömmorna.

Hälsningar från "lilla gula kinesen".....