5 maj 2007

Vilket väder det är...känns som om det var sommar redan. Jag har tillbringat hela dagen ute i trädgården och har planterat, sått, flyttat växter och så mellan varven bara legat på rygg på en filt och blundat...hur underbart skönt som helst...


Gulltörteln tycker jag är maffig på något vis...inga märkvärdiga blommor men med den gula färgen lyser den på långt håll. Den är fin under lång tid och när de violetta nävorna strax bakom blommar är det maffigt ihop


Undrar om någon kan hjälpa mig med denna växt. Jag satte frö i vintras men sen ett bra tag tillbaks så har namnlappen försvunnit. Den ska få blå blommor det minns jag och den kan bli tre meter hög...och det är inte blomman för dagen...


Jordgubbarna blommar...


...och Myskmadran är full med små vita blommor som nästan slait ut.
Liljekonvaljen i trädgården är på gång men syns inga blommor ännu...jag som skulle plocka sådana i helgen, kanske blir det en tur ut i morgon och då ska jag hålla utkik efter dem...

Nu blir det till att hoppa in i duschen och skrubba bort all jord...kanske inte riktigt än...ska ta ett varv till där ute och plocka undan lite efter mig.



8 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Oj, dina jordgubbar blommar! Min dotter vill smultron och de syns knappt (hon har frösått dom). Vi kommer nog att köpa några plantor åt henne iaf. Hoppas du får fina bär!

Anonym sa...

Hejsan.
Det du gjort idag hoppas jag att vädret tillåter i morgon hos mig. Men det blir hängmattan man blir liggandes i "ler". /karina

Anonym sa...

Ja.. vad kan det vara för något??? Jag vet inte.. men fint blommade det och grönt hade du det! / åsa

Anonym sa...

Godmorgon...idag är en ny dag ska ut och gräva o flytta jag med..köpa jord och kogödsel till häcken..Roligt att jag inspirerade dig till en liten rundvandring hos dig..väntar så! Myskmadran hos dig ser ju jättefin ut, köpte en!! planta förra veckan som jag satte i landet under päronträdet..väntar mig att det ska bli en härlig matta därunder!..nån gång får jag väl tillägga. Trebladet du skrev om är ju jätteläcker finns på min vil ha lista..får se om man kan få tag på ett ex..ha en bra dag. =)

Millis sa...

Så många vackra bilder du har härinne!
Jag har också ett höganäskrus nedgrävt i jorden. På mittt är det ena örat, som har gått av.
Ler igenkännande när jag läser om din smyckestillverkning. Hemma hos mig finns det också en hel del smycken...det är ju både roligt och rogivande att sitta och "pilla" med pärlor och tråd;)

Birgittas minnen sa...

Va klok du är som ligger i gräset på en filt mellan varven, tyvärr kan jag inte säga det samma den här helgen, det har gått i ett, men så är det ibland. Jag har ialla fall varit i trädgården och det är alltid härligt. Tänk att dina jordgubbar blommar redan. Ha det bra. Kram

Anonym sa...

Det är mysigt att gå och pilla lite i trädgården, gräva lite och flytta växter hit och dit. Man sätter sig ned och vilar och tänker en stund och så vips, så kommer man på något mer att göra... Myskmadra har jag sått i år och den har precis tittat upp. Den skall få breda ut sig vid en skuggig plats där det inte växer något annat... Törel är också fin med sin nästa limefärgade blommor, står på väntelista till trädgården =)

Anonym sa...

Mmmmm vad gott det ska bli så småningom