30 mars 2007


Besöket på Blomsteraffären avlöpte rätt väl och jag kom hem med penséer i lite olika färger som ska planteras i krukor på yttertrappen...


Medans jag stor där och tittade på alla vårblommor så kom de inrullande med en hel vagn av vårperenner så det blev två lila Bollvivor. Har vanliga gullvivor som förökar sig på egen hand i en del av trädgården, tänkte se om dessa kanske vill göra på samma vis...


En doftpelargon och en planta Rosmarin kom också med hem men de står innomhus mitt i röran av växter och krukor. Jag ska placera ut dem i något fönster i väntan på att frostnätterna är över hos oss och det bör röra sig om ca en månad till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Rörigt inne? Så det är inte bara jag som har det rörigt med sålådor, sticklingar, fröpåsar, byttor, trädgårdsböcker, ritningar och dessutom akvarellmålningsatteraljer.... Familjen klagar över att matsalsbordet inte används till middagar längre... Fina blommor du inhandlat, Bollviva ser fin ut, kanske när min skogsbacke är klar... Ha en trevlig helg.