23 mars 2007

Här är sista sändningen med sticklingar, den tredje leveransen...och de ska planteras om i vanliga krukor under dagen.
Jag trodde att det skulle vara solsken ute men istället har det snöat ett tunt lager och är gråkallt som bara den ute. Hoppas på att solen ska titta fram till eftermiddagen och kvällen.

Så här ser sticklingarna ut från förra sändningen...lite trångt om saligheten men allt går!



Vi är samlare av saker och har lyckats med att ha mycket av det framme, här en gammal trälåda eller som det egentligen är - en "drickaback" som fungerar som hylla med lite gamla burkar på/i...Vi har som jag skrivit om tidigare ett rum speciellt för alla dessa saker och egentligen består hyllan av tre våningar med liknande lådor så det finns mer...

Har ofta god lust att plocka undan allt och börja om från början med alla saker, ha kvar bara en del framme och plocka undan resten...Jag har gjort försök men efter en tid hittar jag det som jag plockat undan och glömt bort... jag blir då glatt överraskad och plockar fram det igen...Ja ni hör ju själva hur galet det låter...men så är det bara.

Nu ska jag ta mig an mina små nya sticklingar och få ner dem i nya krukor med jord. Jag trodde att jag skulle kunna vara ute i trädgården och röja men vädret inbjuder inte till detta...Skulle bli sol och hyfsat varmt i helgen sa de på vädret igår kväll, detta hoppas jag stämmer.
Ha det så gott!

Inga kommentarer: