1 mars 2007

Lite kul är det att "Hem och interiör" har gett ut ett nummer just på temat kök...jag som går och funderar. Ja inte kan det något vis bli som på bilden men inspiration ger det mig...

Annars så är vardagen rätt så grå just nu...snöblask och regn...men våren ligger trots allt på lut...
Pelargonerna har börjat pigga på sig rätt rejält och min blomsterlönn i köksfönstret har stora blomknoppar som snart ska spricka ut.
Jag har tagit sticklingar både av pelargoner och blomsterlönnen och de har så smått börjat växa. Min Fuchsia sticker iväg mot ljuset och även från den är en del sticklingar tagna och på väg att växa i sina krukor.

Ytterligare vårtecken är dessa sk "marskatter", det är ett himla jamande utanför huset av och till. En stor hanne som varit far till en av kullarna med kattungar stryker runt huset och lockar på kattdamerna som han vet bor här.
Nu ska det ske ett drastisk förändring...imorgon ska de två som inte kastrerats få åka till veterinären och få detta gjort...Ska bli skönt att veta att det inte kommer att vimla av små kattungar som det ska ordnas nya hem till och som man fäster sig vid ytterligare en sommar...

Inga kommentarer: