28 mars 2007


På strykbrädan ser det ut så här just nu...en samling blandade fröpåsar som bara väntar på att få komma ner i jorden. En del av dem ska ner alldeles i början av april och resten ska sås på friland så småningom. Har fler ställen där jag lagt mer påsar på och en del är det egentligen bråttom med, de ska ner i början av april.

Härom kvällen då jag låg och läste drabbades jag plösligt av lätt hjärtklappning och stress då jag kom att tänka på att tomatfröerna som inte kommit i jorden än...blev inte klok på hur jag skulle göra med "vildtomaterna"...ska de sås inne eller direkt på friland...Jag låg där och funderade på om jag kunde gå upp (ca kl 24.00) och så de stackarna med en gång...Tog mig en funderare och stirrade rakt ut i rummet, kunde till slut tänka lugnt och sansat, kom på att jag har god tid på mig ännu. Vildtomaterna ska jag göra på samma sätt som med de andra sorterna.

Jag har varit så himla tidig med att så förr om åren, överallt i fönstren och på bord har det stått krukor och lådor som tagit rejält med plats under lång tid. Förra året kunde jag skörda en gurka redan på påskafton...den växte i sovrummet...hur låter det egentligen...?
I år har jag gått betydligt lugnare fram men känner ändå viss stress - men en behaglig sådan. Våren är på väg och jag ska allt hinna med allt, framför allt ska jag njuta!

Inga kommentarer: