13 april 2007

Hej allihop för det var ett tag sedan som jag skrev något här förrutom tåget då.
Jag har laddat ner samma bildredigerings grej som Lotta rekommenderade på sin blogg men jag har inte hunnit komma på riktigt hur jag ska göra ännu...Min son frågade mig igår varför jag tittat på samma bild hela förmiddagen...Nu hade jag inte gjort detta men kan förstå honom, varje gång han gick förbi mig så hade jag börjat om på samma grej...skam den som ger sig!

Skulle egentligen tillbringat gårdagen ute i trädgården...men först kom fotogrejerna ivägen och sedan när jag skulle stänga ner och gå ut fick jag se att tåget skulle komma..."bloggtåget" alltså...

Jag har hunnit så det mesta nu...det är nästan bara det "vanliga" kvar dvs de grönsaker och sommarblommor som jag ska ha ute på friland...men ogräset växer så min lediga tid ute har gåttåt till att rensa undan så mycket jag hinner...har lika mycket kvar...

Kanske det inte riktigt syns men är en trädstam som format sig efter eget tycke, hittade det här trädet när vi var ute på en liten tur i går kväll...

Självsådda Stockrosor som jag flyttat dit jag vill ha dom, det är en sort jag drivit upp med frö för flera år sedan...de är enkelblommande och mörkt vinröda...lite som mörk sammet.
Jag fick små plantor förra året som ska ge nästan svarta blommor och jag hoppas att de visar vad de går för i år, förra året blev de bara fina plantor av dem...


En suddig bild på årets första utslagna tulpan i trädgården...tror att det kommer fler under helgen om värmen håller i sig. Alldeles brevid den här blomman så står det ett helt fång med dubbla gula som nästan..nästan...slagit ut...Tycker egentligen inte så värst mycket om dessa låga sorter...jag vill ha höga och gracila tulpaner som skiftar i olika violetta nyanser, rosa och vitt...Men de trognaste är dessa "knalliga" saker som vuxit här i trädgården sedan många år.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill också ha stockrosor! Frösådde ifjol och hoppas att de kommer tillbaka i år nu då.
Bilderna ser bra ut tycker jag. Skulle också vilja lära mig, men inte nog mycket för att ta mig den tiden det krävs...