28 april 2007

Jag hade inte tänkt greja med bloggen men men kunde till slut inte låta bli.
Vi har varit på en av våra turer utan direkt något mål
mer än att vi ska hem igen till slut.
Kom till ett ödehus igen och aldrig förr har jag sett sådan mängder av Kungsängsliljor...växte i stora fält blandat både violetta och vita...Jag blev helt vild av lycka och samtidigt hisnade jag av vad växtligheten hittar på då den får sköta sig själv år efter år, år efter år...
Jag har satt köpta lökar i trädgården och kan ganska lätt räkna dem och någon vit har jag då inte sett röken av...detta var något helt annat...

Hav av liljor!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja.. men är de inte förunderliga.. rutiga i kjolen står de där.... år efter år... underbara.. trevlig helg!! / åsa

Birgittas minnen sa...

Ja, visst är vi duktiga. Det är som du säger inte säkert att det är det sista förslaget på rubrik. mycket kan hända på vägen som man vill testa. Dina blommor är vackra. Jag hade sådana runt äppelträdet, några få försiktiga exemplar, maken kom förbi med gräsklipparen, det var det! Jag var inte glad kan jag säga.

Anonym sa...

Åhh så härlig banner du har fått till! Är inte kungsängsliljor helt underbara. Så vackert med så många - själv blev jag glad när jag hittade en i min trädgård. :)

Anonym sa...

Nu är den om möjligt ännu vackrare!!!!!Kungsängsliljor...I just love them!
Snyggt jobbat Malin!
Kram

Anonym sa...

Himla snyggt det blev med bannern,,har själv gott o funderat på hur man gör för att lägga in en med just kungsängslilja, man jag har ju ingen aning om hur man gör och har inte hunnit fråga någon kunnig heller...jättesnyggt i alla fall och vilken härlig äng med liljor ni hittade,,lycka =)